Aktualizacja: 21.04.2025 09:02 Publikacja: 12.08.2022 03:00
Znaczenie gospodarcze Wisły nie jest tak duże jak Renu, ale operatorzy transportowi i tak ucierpią
Foto: Shutterstock
Ren, rzeka kluczowa z gospodarczego punktu widzenia dla Niemiec, właśnie staje się praktycznie niezdatny do transportu śródlądowego. Zgodnie z prognozami, w piątek stan wody w miejscowości Kaub, strategicznym punkcie na zachód od Frankfurtu, miał spaść do ledwie 40 cm.
Według niemieckiego instytutu hydrologicznego już przy takim poziomie dla większości barek przewozy stają się ekonomicznie nieopłacalne, a w sobotę stan wody ma spaść jeszcze o kolejne 3 cm. Jak oblicza ośrodek Insights Global, w ciągu dwóch miesięcy stawki za przewóz paliw barką do szwajcarskiej Bazylei skoczyły dziesięciokrotnie.
- Trzeba zachęcić firmy do tworzenia lepszych warunków inwestowania i pracy w Europie. Nie powinniśmy konkurować...
Administracja Donalda Trumpa zaprezentowała sojusznikom plan zawarcia porozumienia pokojowego między Rosją a Ukr...
Chciałbym, aby Warmia i Mazury były regionem nowoczesnym, otwartym, z którego młodzi nie chcą wyjeżdżać, a stars...
Jeśli to, co premier Donald Tusk powiedział o repolonizacji gospodarki, uznać za przeciwieństwo prywatyzacji, to...
– Polska nie będzie naiwnym partnerem – powiedział premier Donald Tusk o „konkursie egoistów na rynku światowym”...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas