Polak wreszcie przestał narzekać

Optymizm konsumencki jest najwyższy od dekady. Sklepy już zacierają ręce, bo oznacza to większe wydatki.

Aktualizacja: 16.02.2018 06:12 Publikacja: 15.02.2018 20:00

Polak wreszcie przestał narzekać

Foto: Adobe Stock

Z raportu firmy Nielsen udostępnionego „Rzeczpospolitej" wynika, że w 2017 r. wskaźnik optymizmu Polaków wzrósł o 16 pkt, do 104 pkt. Ostatnio na podobnym poziomie był w 2007 r. Rekord, czyli 113 pkt, padł w 2006 r. Polska plasuje się na trzecim miejscu pod tym względem w Europie. Przebadano ponad 30 tys. osób w sześćdziesięciu państwach.

– Polski konsument wreszcie przestał mówić „nie jest tak źle", a zaczął „jest całkiem dobrze", i to olbrzymia zmiana – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen Polska. – W skali makro ta zmiana powoduje, że możemy z optymizmem patrzeć w przyszłość. Przy takich danych dotyczących zadowolenia Polaków już nie szokują szacunki dotyczące PKB – dodaje.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Gospodarka
Mosbacher: Polska jest liderem, czas by UE to zrozumiała
Gospodarka
Wielka awaria internetu w Rosji. Operatorzy komórkowi i banki w opałach
Gospodarka
Kanada szykuje odpowiedź na cła Trumpa. „Musimy być gotowi na wszystko”
Gospodarka
Nowe antyrosyjskie sankcje Japonii uderzają też w pomocników Kremla
Gospodarka
O co chodzi Trumpowi? Chce drogi handlowej i surowców Grenlandii