Same powody do zmartwień brytyjskich konsumentów

Rosnące zaniepokojenie rachunkami za energię, cenami żywności, kłopotami z paliwem i wyższymi podatkami mocno osłabiły zaufanie brytyjskich konsumentów do gospodarki, rośnie pesymizm i maleje handel detaliczny

Publikacja: 26.09.2021 16:14

Same powody do zmartwień brytyjskich konsumentów

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Wskaźnik zaufania liczony przez firmę badania rynku GfK zmalał we wrześniu do minus 13 pkt z minus 8 w sierpniu, do najniższego poziomu od kwietnia. Był to też największy spadek od października 2020, kiedy wzrost zakażeń na koronawirusa doprowadził do przywrócenia ograniczeń. Ekonomiści ankietowani przez Reutera nie spodziewali się zmiany nastrojów.

Odrębna ankieta brytyjskiej organizacji pracodawców CBI przeprowadzona wśród placówek handlu detalicznego wykazała, że sprzedaż zmalała we wrześniu do najmniejszej od 6 miesięcy po skoku w sierpniu do poziomu najwyższego od 2014 r. Ich właścicieli niepokoiły również bardzo małe zapasy towarów.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Gospodarka
Pierwsze spotkanie Rafała Brzoski z Donaldem Tuskiem. „Było dobrze”
Gospodarka
Donald Trump ogłasza "te najważniejsze" cła
Gospodarka
W styczniu w Niemczech najbardziej drożały usługi
Gospodarka
Trump chce od Ukrainy metali ziem rzadkich. Co to za pierwiastki?
Gospodarka
Wojna dobija biznes Rosji. Czasy sytości minęły