Nieśmiałe wzrosty na starcie nowego tygodnia

WIG20 nieznacznie zyskiwał w pierwszych minutach handlu. Dużo dzieje się na rynku walutowym, gdzie kontynuowana jest słabość dolara.

Aktualizacja: 27.07.2020 09:44 Publikacja: 27.07.2020 09:40

Nieśmiałe wzrosty na starcie nowego tygodnia

Foto: Bloomberg

Ubiegły tydzień na giełdach, a szczególnie druga jego część rozczarowała inwestorów. Ci przystąpili do realizacji zysków i w efekcie na parkietach dominował kolor czerwony. Czy ten tydzień będzie łaskawszy? 

Otwarcie nowego tygodnia przynosi niewielkie wzrosty. WIG20 w pierwszych minutach handlu rósł o około 0,3 proc. Byki pokazują więc, że nie zamierzają tanio sprzedawać skóry. 

Kolor czerwony dominował podczas azjatyckiej części dnia giełdowego, chociaż w wielu przypadkach spadki okazały się jedynie symboliczne. Tak było chociażby w Japonii, gdzie tamtejszy Nikkei225 spadł niecałe 0,2 proc. Podobnie zachowywał się Hang Seng oraz Shanghai Composite. 

Główne pytanie na dzisiaj brzmi, jak w nowy tydzień wejdą Amerykanie. To ich postawa może mieć znaczący wpływ na to, co będzie się działo na innych parkietach.

O ile początek dnia na rynku akcji jest w miarę spokojny, tak bardzo dużo dzieje się od samego rana na rynku walutowym. Wciąż w głębokiej defensywie jest dolar. Para EUR/USD przełamuje kolejne bariery. Dzisiaj złamany został poziom 1,17. To oczywiście rzutuje na to, jak zachowuje się także złoty w relacji do dolara. Tutaj też widzimy ruch umacniający naszą walutę. W efekcie za dolara płacimy dzisiaj 3,76 zł. Euro jest wyceniane na 4,40 zł.

Dzisiejszy kalendarz makroekonomiczny to przede wszystkim odczyt niemieckiego indeksu IFO. Nie można także zapominać o trwającym sezonie wynikowym zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i na GPW.

Giełda
Ciężki początek sesji nad Wisłą
Giełda
Debiuty lekko odbiły. Ale na optymizm za wcześnie
Giełda
Cofnięcie indeksów w Warszawie. WIG utrzymał 100 tys. pkt.
Giełda
Odreagowanie WIG20 zatrzymane w połowie środowych spadków
Giełda
Prezes GPW: Naszą wspólną ambicją powinno być podwojenie wielkości rynku
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku