Nie zanosi się na nowe programy lojalnościowe dla akcjonariuszy

Bonusy dla inwestorów z warszawskiej giełdy to rzadki widok. Dziś oferuje je tylko sześć firm. Nowych trudno oczekiwać m.in. w spółkach kontrolowanych przez Skarb Państwa, mimo że niemal wszystkie zapowiadają poprawę relacji z rynkiem.

Publikacja: 15.07.2024 04:30

Nie zanosi się na nowe programy lojalnościowe dla akcjonariuszy

Foto: Fotorzepa/Cezary Piwowarski

W tym roku doszło do wielu zmian w zarządach giełdowych spółek, zwłaszcza kontrolowanych przez Skarb Państwa. Ich konsekwencją są m.in. liczne deklaracje nowych prezesów dotyczące podjęcia działań zmierzających do poprawy relacji z akcjonariuszami, i szerzej z wszystkimi uczestnikami publicznego rynku kapitałowego. Dobrym narzędziem do realizacji tego celu mogłoby być wprowadzenie programów lojalnościowych dla akcjonariuszy i inwestorów.

Jeśli faktycznie w najbliższych miesiącach mają się poprawić relacje spółek z otoczeniem, to jednak nie nastąpi to poprzez programy lojalnościowe. Tak przynajmniej wynika z kolejnej naszej ankiety, tym razem przeprowadzonej głównie wśród spółek kontrolowanych przez Skarb Państwa. Wysłaliśmy ją do 15 tego typu podmiotów, z czego w dwóch programy lojalnościowe dla akcjonariuszy już funkcjonowały od kilku lat. Z pośród 13 pozostałych żadna z przekonaniem nie stwierdziła, że podejmuje działania mogące szybko przynieść wymierny efekt.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Giełda
Historia pisze się na naszych oczach. WIG w końcu zdobywa 100 tys. pkt
Giełda
Historyczny dzień na GPW. Nowe rekordy indeksów
Giełda
Giełda w Warszawie w górę mimo przeceny na zagranicznych rynkach
Giełda
Świąteczny prezent dla inwestorów z GPW
Giełda
Niedźwiedzie znów są prowokowane przez byki. Koniec korekty?