Aktualizacja: 01.03.2025 16:34 Publikacja: 13.03.2023 18:22
Foto: Bloomberg
Działania amerykańskich władz mające na celu uspokojenie sytuacji na rynkach po upadku SVB nie przekonały inwestorów handlujących na europejskich parkietach, którzy w obawie przed rozlaniem się kryzysu chętnie wyprzedawali swoje akcje. Główne indeksy czołowych zachodnioeuropejskich giełd znalazły się nawet 3–4 proc. pod kreską. Fala wyprzedaży najmocniej dała się we znaki posiadaczom akcji banków, które w trakcie sesji notowały nawet kilkunastoprocentowe spadki. Fatalne nastoje panujące na zagranicznych rynkach akcji ustawiły notowania w Warszawie, gdzie mimo wzrostowego startu sesji handel został całkowicie zdominowany przez sprzedających. WIG20 finiszował prawie 2,6 proc. pod kreską, kończąc sesję najniżej w tym roku. Z kolei WIG zniżkował o 2,2 proc.
Piątkowy wieczór przyniósł inwestorom niemiłe zaskoczenie. Droga do pokoju na Ukrainie wydaje się być dzisiaj bardziej wyboista niż jeszcze kilka dni temu. Jest już pierwsza reakcja rynków.
WIG20 stracił w piątek 0,4 proc. W ciągu dnia skala spadków na naszym rynku była jednak wyraźnie większa.
Trudny okres na rynkach nie kończy się, a wręcz można mieć wrażenie, że niedźwiedzie na dobre dochodzą do głosu.
Atmosfera na globalnych rynkach gęstnieje na początku tygodnia, ale na półmetku wtorkowej sesji główne polskie indeksy wyraźnie zwyżkują.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Inwestorzy mają nadzieję, że nowa koalicja rządowa w Niemczech będzie w stanie pobudzić gospodarkę balansującą na krawędzi recesji.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Sytuacja na rynku pracy sprawia, że organizacje już nie tylko działają na rzecz przyciągnięcia nowych talentów, ale też ukierunkowują swoje działania na rozwój obecnych pracowników.
Czy istnieje sposób, by zapanować nad wydatkami i jednocześnie uprościć procesy związane z użytkowaniem pojazdów? Volkswagen Financial Services proponuje wynajem długoterminowy – rozwiązanie, które zapewnia przewidywalność kosztów i pełne wsparcie w obsłudze floty.
Orlen aktywnie współpracuje z nauką, inwestując w innowacje technologiczne i badania w obszarze energetyki, chemii oraz ochrony środowiska.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
Jako jeden z liderów branży czujemy się zobowiązani do wyznaczania standardów i podejmowania ambitnych zobowiązań. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku – mówi Dagmara Piasecka-Ramos, prezes PepsiCo w Polsce.
LOT połączy bezpośrednimi rejsami Radom z Barceloną. Inauguracyjny rejs zaplanowano na 14 czerwca.
Byli już pracownicy Rafako, którzy z ostatnim dniem lutego pożegnali zakład pracy, mają jednak nadzieje, że wrócą, jeśli tylko model stworzenia nowego podmiotu na bazie dawnego Rafako zmaterializuje się. W tym celu część pracowników podpisała specjalną listę, w której deklarują, że mogą wrócić do zakładu w Raciborzu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas