Aktualizacja: 28.04.2015 22:03 Publikacja: 28.04.2015 22:03
Boryszew po dekadzie znów płaci dywidendę.
Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz
Do pożaru doszło 13 kwietnia. Spółka nie udzielała szczegółowych informacji o jego skutkach. Prezes Piotr?Szeliga odniósł się do zdarzenia podczas zwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, które podsumowało 2014 r.
Szeliga powiedział, że część fabryki zajmująca się produkcją plastikowych elementów dla przemysłu motoryzacyjnego już pracuje, a część odpowiedzialna za galwanizowanie tych części została zniszczona. W tej chwili Boryszew zleca prace zewnętrznym kooperantom i taka sytuacja utrzyma się przez co najmniej pół roku. Zdaniem menedżera koszty odbudowy powinny zostać pokryte z polisy ubezpieczonej.
Piątkowy wieczór przyniósł inwestorom niemiłe zaskoczenie. Droga do pokoju na Ukrainie wydaje się być dzisiaj bardziej wyboista niż jeszcze kilka dni temu. Jest już pierwsza reakcja rynków.
WIG20 stracił w piątek 0,4 proc. W ciągu dnia skala spadków na naszym rynku była jednak wyraźnie większa.
Trudny okres na rynkach nie kończy się, a wręcz można mieć wrażenie, że niedźwiedzie na dobre dochodzą do głosu.
Atmosfera na globalnych rynkach gęstnieje na początku tygodnia, ale na półmetku wtorkowej sesji główne polskie indeksy wyraźnie zwyżkują.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Inwestorzy mają nadzieję, że nowa koalicja rządowa w Niemczech będzie w stanie pobudzić gospodarkę balansującą na krawędzi recesji.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Numer VIN (Vehicle Identification Number/numer identyfikacyjny pojazdu), który posiada każdy samochód, pozwala na identyfikację auta. Wyjaśniamy, jakie informacje zawiera 17-cyfrowy kod składający się z cyfr i liter. Oznaczenie jest nadawane przez producenta w momencie wprowadzenia auta do sprzedaży. Żaden z umieszczonych w nim 17 znaków nie jest przypadkowy.
Kia zaprezentowała seryjną wersję modelu PV5. To dostawczy model, który dzięki swojemu niecodziennemu wyglądowi może pozmieniać wizerunek całej branży modeli aut dostawczych.
Podpoznański producent autobusów zanotował rekordowe przychody i powrócił do zyskownych operacji.
CATL po raz drugi wkracza na giełdę. Celem jest 5 miliardów dolarów, które w części posłużą do budowy fabryki na Węgrzech. CATL, czyli Contemporary Amperex Technology jest jedną z najważniejszych firm produkujących akumulatory do samochodów elektrycznych na świecie.
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział w środę, że nałoży cła w wysokości 25 proc. na towary sprowadzane z Unii Europejskiej. Mają one objąć między innymi samochody. Trump zapowiedział też, że czasowo wstrzymane cła na import z Meksyku i Kanady wejdą w życie 2 kwietnia.
Prezydent USA Donald Trump i dział opinii "The Wall Street Journal" znów spierają się o politykę celną. Trump ostro skrytykował artykuł redakcyjny WSJ, który – powołując się na dane – stwierdził, że stan Michigan, gdzie dominuje przemysł samochodowy, ucierpi z powodu ceł na import z Kanady i Meksyku, którymi Trump po raz kolejny grozi.
Własne akumulatory z Europy – to było marzenie firmy Northvolt i wielu firm, które zainwestowały w ten pomysł ze Szwecji. Teraz Nortvolt ogłasza upadłość, a to niesie spore konsekwencje dla branży moto.
Import samochodów używanych w roku 2024 r. urósł o 19,5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Do Polski trafiło z zagranicy łącznie 880 tys. takich aut, wynika z najnowszych danych IBRM Samar. Niestety, wiele z tych pojazdów ma powypadkową przeszłość.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas