Inteligentne płatności z myślą o klientach

Firmy działające w obszarze e-płatności rozwijają innowacyjne rozwiązania technologiczne, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom osób robiących zakupy w internecie i korzystających z płatności mobilnych.

Publikacja: 06.09.2023 12:23

Andrzej Antoń CEO Autopay

Andrzej Antoń CEO Autopay

Foto: mat. pras.

MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z AUTOPAY

Polscy konsumenci pokochali zarówno zakupy w internecie, jak i płatności mobilne. Nic dziwnego. W końcu oba te obszary usług oznaczają ogromną wygodę. Wystarczy tylko kilka kliknięć i zakup wraz z dostawą jest opłacony. Wszystko to z punktu widzenia kupującego dzieje się samo.

W istocie oczywiście tak nie jest. Za prostotą i wygodą procesu zakupów w internecie i płatności mobilnych stoją zaawansowane technologie, wykorzystujące wszelkie dostępne na rynku innowacje. A jednocześnie dbające o bezpieczeństwo zarówno samej transakcji, jak i naszych pieniędzy.

Wśród wyspecjalizowanych podmiotów zajmujących się szeroko rozumianą obsługą płatności online i mobilnych jest Autopay. Firma należy do ścisłego grona liderów rynku płatniczego w Polsce. Oferuje usługi z zakresu płatności online dla e-commerce, branży finansowej i masowych wystawców faktur (firmy energetyczne, telekomunikacyjne).

Prawie 25 lat doświadczenia

Firma, jak zresztą wiele fin-techów w Polsce i na świecie, powstała jako przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami. Jej twórcy, Andrzej Antoń i Konrad Kucharski, do dziś zasiadają we władzach spółki.

Po niemal ćwierćwieczu budowania pozycji na rynku – Autopay działa od 1999 r. – dziś firma jest prawdziwym potentatem w swojej branży. Miesięcznie z jej usług korzysta 10 mln klientek i klientów indywidualnych, rozwiązania i produkty Autopay wybrało także już 35 tys. firm w Polsce.

W efekcie w 2022 r. obroty na usługach firmy przekroczyły 40 mld zł. Statystycznie oznacza to, że jej platformy, takie jak e-commerce czy płatności za faktury, obsłużyły zakupy i przepływy statystycznego Polaka na kwotę przeszło 1 tys. zł. To mocny wzrost w ujęciu rocznym, bowiem rok wcześniej pula obrotu wynosiła ok. 30 mld zł, czyli „tylko” 750 zł na statystycznego Polaka.

W 2022 r. firma wykonała ponad 660 mln transakcji – to o ponad 39 mln więcej niż w roku poprzednim. Przychody Autopay za ub.r. przekroczyły 1 mld zł.

Z końcem sierpnia zakończył się proces rebrandingu firmy z dotychczasowej marki Blue Media na Autopay. Nie zmieniło się jedno: firma – teraz pod nową nazwą i marką – od lat tworzy inteligentne rozwiązania technologiczne w obszarze płatności. Wiele z nich Autopay wprowadziła w Polsce jako pierwsza. Są to np. międzybankowe płatności natychmiastowe czy automatyczne płatności za autostrady.

Wygoda i automatyzacja

Autopay stawia na wygodę, intuicyjność i automatyzację. Wszystko po to, by rozwiązania firmy znosiły bariery, które mogłyby ograniczać klientów na drodze do realizacji ich celów.

– Chcemy się dalej rozwijać w tym kierunku, coraz bardziej zwiększać świadomość naszej marki wśród naszych użytkowników, koncentrując się na najbardziej rozwojowych usługach w modelu B2B2C i B2C, takich jak obsługa płatności e-commerce czy automatyczne płatności za autostrady, których wolumen transakcyjny urósł w 2022 r. o odpowiednio 39 proc. dla e-commerce i 62 proc. dla autostrad. W aplikacji Autopay mamy już zarejestrowanych ponad 2 mln użytkowników – mówi Andrzej Antoń, CEO Autopay, który odpowiada w firmie za strategiczny rozwój biznesu.

– Odnotowujemy zwyżki również na klasycznych usługach, takich jak obsługa płatności za faktury, ze zwyżkami zarówno obrotu (+27 proc. rok do roku), jak i liczby płatności (+19 proc. rok do roku). Coraz bardziej interesują nas zagraniczne rynki, szczególnie w rejonie DACH, i już za moment będziemy świadczyć pierwsze usługi na rynku niemieckim – dodaje Andrzej Antoń.

Za nową marką parasolową Autopay stoi także nowa organizacja firmy, która trafniej odzwierciedla strategię biznesową spółki. Firma wyłoniła pięć działów:

– Mobility, który odpowiada za rozwój płatności i pozostałych usług dla kierowców, w tym przede wszystkim za rozwój aplikacji Autopay, gamę produktów winietowych, usługi flotowe oraz ubezpieczenia podróżne;

– Finance – odpowiedzialny za usługi finansowe online; obejmuje narzędzia usprawniające procesy sprzedaży kredytów w bankach (np. szybka weryfikacja online na bazie przelewu weryfikacyjnego), usługi dodane do produktów w oparciu o system przelewów BlueCash (np. szybkie wypłaty pożyczek), rozwiązania wspierające procesy posprzedażowe oraz komunikację z klientami w oparciu o powiadomienia SMS czy komunikaty autoryzacyjne;

– Bills & Topup, który skupia się na produktach i usługach związanych z płatnościami online za rachunki i usługi przedpłacone; klientom biznesowym, tak jak dotychczas, spółka pomaga w przyjmowaniu należności, zarówno jeśli świadczą oni usługi w modelach postpaid (płatności po wykonaniu usługi), prepaid (płatności z góry) czy w ramach subskrypcji. Natomiast konsumenci dzięki automatycznym płatnościom Autopay będą mogli łatwo regulować należności za usługi, kupowane np. w ramach abonamentów;

– Additional Income – odpowiedzialny za rozwój narzędzi i usług dla małych i średnich przedsiębiorców z sektora e-commerce; rozwiązania opierają się na sztucznej inteligencji, algorytmach uczenia maszynowego i analizie danych, co ma pomóc w optymalizacji działań marketingowych dla mniejszych przedsiębiorców;

– E-commerce, który zajmuje się dostarczaniem kompleksowych rozwiązań płatniczych stworzonych dla potrzeb stale rozwijającego się rynku e-commerce.

Sukcesy firmy na rynku są dostrzegane także za granicą. Efekt? Pod koniec 2021 r. w mniejszościowy pakiet Autopay zainwestował Pollen Street Capital, londyński inwestor działający w sektorze usług finansowych i biznesowych, zasilając spółkę również międzynarodowym know-how.


Foto: materiały prasowe

MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z AUTOPAY

Polscy konsumenci pokochali zarówno zakupy w internecie, jak i płatności mobilne. Nic dziwnego. W końcu oba te obszary usług oznaczają ogromną wygodę. Wystarczy tylko kilka kliknięć i zakup wraz z dostawą jest opłacony. Wszystko to z punktu widzenia kupującego dzieje się samo.

Pozostało jeszcze 94% artykułu
Finanse
EBOR i Enterprise Investors inwestują w eTravel
Finanse
Oszczędności Polaków rosną szybciej niż ich długi. Kogo to martwi?
Finanse
Ofiary Berniego Madoffa odzyskały już 94 procent swoich pieniędzy
Finanse
Chcesz obniżyć podatek PIT? To ostatni dzwonek na wpłatę na IKZE
Finanse
Ameryka nie wykopie wszystkich bitcoinów. Obietnica Trumpa nie do spełnienia