Internetowe emisje spółek na hamulcu

Rynek tzw. crowdinvestingu w Polsce kompletnie się załamał – liczba udanych kampanii gwałtownie spadła. Od początku roku ledwie cztery spółki zebrały kwoty, na które liczyły.

Publikacja: 20.09.2022 03:00

Internetowe emisje spółek na hamulcu

Foto: Adobe Stock

Udane emisje equity crowdfundingu (ECF) stanowią zaledwie 13 proc. wszystkich kampanii, które miały miejsce nad Wisłą od początku br. – wynika z zestawienia na platformie inQUBE.

Niestety, niewiele zapowiada, by w najbliższych miesiącach doszło do raptownej poprawy. Zdaniem Marcela Rowińskiego, prezesa platformy crowdfundingowej Crowdway, niewątpliwie wpływ na zmianę na rynku będzie miała sytuacja gospodarcza w naszym regionie. – Na pewno rynek w IV kwartale br. nie wróci do sytuacji sprzed roku, gdzie zainteresowanie emisjami było bardzo wysokie – przekonuje.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (nawet do -40%!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje
Finanse
Revolut przedstawia potężne zyski i ambitne plany. Również dla Polski
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Partnera
Nowe podejście do finansowania - szansa dla Polski
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne