Internetowe emisje spółek na hamulcu

Rynek tzw. crowdinvestingu w Polsce kompletnie się załamał – liczba udanych kampanii gwałtownie spadła. Od początku roku ledwie cztery spółki zebrały kwoty, na które liczyły.

Publikacja: 20.09.2022 03:00

Internetowe emisje spółek na hamulcu

Foto: Adobe Stock

Udane emisje equity crowdfundingu (ECF) stanowią zaledwie 13 proc. wszystkich kampanii, które miały miejsce nad Wisłą od początku br. – wynika z zestawienia na platformie inQUBE.

Niestety, niewiele zapowiada, by w najbliższych miesiącach doszło do raptownej poprawy. Zdaniem Marcela Rowińskiego, prezesa platformy crowdfundingowej Crowdway, niewątpliwie wpływ na zmianę na rynku będzie miała sytuacja gospodarcza w naszym regionie. – Na pewno rynek w IV kwartale br. nie wróci do sytuacji sprzed roku, gdzie zainteresowanie emisjami było bardzo wysokie – przekonuje.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Finanse
Hakerzy zagrożeniem dla banków. Muszą być gotowe na wyścig zbrojeń cybernetycznych
Finanse
Chińskie banki dokręcają śrubę Rosji. Kontrolują eksport przez kraje trzecie
Finanse
HSBC kończy zarabiać w Rosji. Nie chciał, ale musiał
Finanse
Rząd deklaruje bliski koniec prac nad podwyżką zasiłku pogrzebowego
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Finanse
Utrudnienia dla klientów banków. Komunikaty wydały m.in. PKO BP, ING i mBank