Z końcem lutego Poczta Polska rozpoczęła wdrożenie w ponad 4600 placówkach sieci własnej możliwość płatności z wykorzystaniem bankowej aplikacji z funkcją BLIK za towary i usługi zakupione w placówkach pocztowych. Nowa opcja płatności była wdrażana sukcesywnie i dzisiaj jest już dostępna we wszystkich placówkach wyposażonych w terminale POS (point of sale).

Do skorzystania z oferty handlowej placówek pocztowych wystarczy posiadanie dowolnego modelu smartfona z aplikacją mobilną swojego banku z funkcją BLIK. Dzięki niej można dokonać płatności bez posiadania przy sobie gotówki, czy karty płatniczej. W celu realizacji płatności klient powinien poinformować sprzedawcę, że chce zapłacić za pomocą BLIKA, odczytać kod BLIK w aplikacji swojego banku i wprowadzić go na terminalu, a następnie zatwierdzić płatność w aplikacji mobilnej w swoim telefonie.

- Płatność za pomocą BLIKA to kolejne wprowadzone w krótkim czasie udogodnienie jakie oferujemy klientom naszych placówek. Klienci Poczty Polskiej mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe) – opisuje nową usługę Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży z Poczty Polskiej.

BLIKA w swoich aplikacjach bankowych aktywowało już prawie 3,5 miliona osób, a od momentu uruchomienia systemu dokonano nim już ponad 10 milionów transakcji. BLIKIEM można płacić niemal we wszystkich polskich sklepach internetowych, wypłacać gotówkę z większości bankomatów, realizować natychmiastowe przelewy na numer telefonu w pięciu bankach, płacić w ponad 170 tysiącach terminali POS, w biletomatach komunikacji miejskiej, a nawet podczas rozmowy z konsultantem na infolinii.

BLIK to projekt spółki Polski Standard Płatności, której udziałowcami jest sześć polskich banków (Alior, Millennium, BZ WBK, ING Bank Śląski, mBank, oferujący usługi również pod marką Orange Finanse, PKO BP) obejmujących swym zasięgiem ok. 60 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Od maja 2016 r. z BLIKA mogą korzystać klienci także Getin Noble Banku, a od października 2016 r. klienci T-Mobile Usługi Bankowe. Kolejni wydawcy i agenci są w trakcie finalizacji ustaleń związanych z uczestnictwem w systemie BLIK.