Brytyjski ubezpieczyciel Prudential rozpoczyna sprzedaż ubezpieczeń na życie w Polsce. Spółka skupi się na oferowaniu polis dla osób, które są zainteresowane ochroną finansową rodziny w przypadku śmierci, oszczędzaniem na emeryturę lub przyszłość dzieci.
Do 2015 r. ubezpieczyciel zamierza zainwestować w Polsce 150 mln zł i stworzyć 1200 nowych miejsc pracy. Spółka ma ambitne plany - zajęcie pozycji w czołówce ubezpieczycieli na obecnych na polskim rynku, po 10 latach od rozpoczęcia działalności.
Flagowym produktem Prudentiala będzie Premiopolisa - ubezpieczenie na życie oferujące możliwość wzrostu kapitału bądź gwarancję zwrotu składek. Składki Premiopolisy będą inwestowane poprzez dwa subfundusze Prudential - With-Profits Fund. Firma zasiliła już każdy z nich kwotą ok. 145 mln zł (30 mln funtów), aby inwestycje polskich klientów od początku osiągały korzyści skali.
Przy okazji rozpoczęcia sprzedaży w Polsce, Prudetnial przypomniał o historycznej obecności w naszym kraju. Firma jeszcze przed II Wojną Światową oferowała w Polsce polisy na życie pod szyldem Prudential Assurance Company Limited i za pośrednictwem spółki zależnej o nazwie "Przezorność".
Zasoby polskiego oddziału Prudential zostały przejęte przez hitlerowską władzę okupacyjną po inwazji na Polskę w 1939 roku, a siedziba firmy w centrum Warszawy stała się jednym z symboli Powstania Warszawskiego.