Ponad 17 tys. klientów firm flotowych

Branża car fleet management (CFM) zakończyła ubiegły rok wynikiem 17,3 tys. klientów, co daje wzrost korzystających z outsourcingu samochodów o 3,9 proc. w skali roku - wynika najnowszego raportu Instytutu Keralla Research

Publikacja: 13.03.2013 14:51

Według najnowszego raportu Instytutu Keralla Research pod koniec 2012 roku wynajem długoterminowy w Polsce oferowały ok. 43 firmy. Przybyło w nich 6,5 tys. aut, użytkowanych w formule outsourcingu.

Pomimo słabnącej dynamiki wzrostu branży, zeszłoroczny wynik sektora CFM odczytywany jest jako pozytywny sygnał. Zwalniająca gospodarka, rosnące bezrobocie i tendencja do cięcia kosztów, nie spowodowały odwrócenia się  przedsiębiorców od wynajmu długoterminowego.

Liderem rynku jest spółka LeasePlan Fleet Management (Polska), która obsługuje ponad 20 tys. pojazdów.

- Na pierwsze 10 tysięcy pojazdów czekaliśmy 7 lat. Na drugie już tylko 5 – mówi Artur Sulewski, dyrektor Handlowy, LeasePlan Fleet Management Polska.

W  2013 rok firmy świadczące usługi CFM weszły z wynikiem ponad 150 tys. aut w portfelu. Według Instytutu Keralla, liczba samochodów możliwych do pozyskania na drodze outsourcingu jest szacowana obecnie na około 500 tys.

W badaniu Keralla Research udział wzięli dostawcy obsługujący blisko 96 proc. wszystkich zewnętrznie zarządzanych aut służbowych w Polsce.

Według najnowszego raportu Instytutu Keralla Research pod koniec 2012 roku wynajem długoterminowy w Polsce oferowały ok. 43 firmy. Przybyło w nich 6,5 tys. aut, użytkowanych w formule outsourcingu.

Pomimo słabnącej dynamiki wzrostu branży, zeszłoroczny wynik sektora CFM odczytywany jest jako pozytywny sygnał. Zwalniająca gospodarka, rosnące bezrobocie i tendencja do cięcia kosztów, nie spowodowały odwrócenia się  przedsiębiorców od wynajmu długoterminowego.

Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje
Finanse
Revolut przedstawia potężne zyski i ambitne plany. Również dla Polski
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Partnera
Nowe podejście do finansowania - szansa dla Polski