Snap, jak Facebook, w IPO sprzedaje dynamikę

Za sprawą zapowiadanej pierwszej publicznej oferty akcji Snapa, właściciela serwisu społecznościowego Snapchat, można poczuć się o pięć lat młodszym i wrócić do czasów, gdy do IPO szykował się Facebook. Choć tuż przed IPO Facebook był zdecydowanie większą firmą niż Snap, podobieństw między ofertami obu spółek jest całkiem sporo.

Aktualizacja: 21.02.2017 13:39 Publikacja: 21.02.2017 13:36

Snap, jak Facebook, w IPO sprzedaje dynamikę

Foto: Bloomberg

Prospekty obu spółek ujrzały światło dzienne w lutym i zawierały dane finansowe za ostatni rok kalendarzowy. Facebook chwalił się, że w grudniu 2011 r. miał średnio 483 mln aktywnych użytkowników dziennie (DAU), czyli o 48 proc. więcej niż rok wcześniej. Snap eksponuje DAU w ujęciu kwartalnym i twierdzi, że w ostatnich trzech miesiącach 2016 r. było ich 158 mln, czyli o 48 proc. więcej niż w IV kwartale 2015 r. Dopiero po zagłębieniu się w prospekt można się dowiedzieć, że w grudniu ub.r. było ich 161 mln, czyli o 46 proc. więcej niż rok wcześniej.

Pozostało 85% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Finanse
Rząd deklaruje bliski koniec prac nad podwyżką zasiłku pogrzebowego
Finanse
Utrudnienia dla klientów banków. Komunikaty wydały m.in. PKO BP, ING i mBank
Finanse
Złoto po 3000 dolarów za uncję w 2025 roku?
Finanse
Pieniądze z rezerwy emerytalnej nie wystarczą nawet na trzy miesiące
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Finanse
Najlepszy produkt długoterminowego oszczędzania