Czy w czasie pandemii koronawirusa dla firm nadal istotne są działania społecznie odpowiedzialne?
Tadeusz Joniewicz, menedżer ds. zarządzania wiedzą w Forum Odpowiedzialnego Biznesu: Pandemia to czas, kiedy widzimy, jak deklaracje firm o ich prospołecznym nastawieniu są weryfikowane przez rzeczywistość. Możemy zobaczyć, jakimi wartościami się kierują, gdy sytuacja finansowa staje się niepewna. Z naszego badania realizowanego wśród pracowników w początkowej fazie trwania pandemii wyłonił się relatywnie optymistyczny obraz. W pierwszej fazie koronakryzysu firmy skupiły się na reorganizacji pracy w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa pracownikom i klientom. Przygotowały zabezpieczenia, ograniczyły liczbę spotkań, opracowały procedury. Nie było też widać masowych zwolnień, a raczej wysyłanie pracowników na urlopy. Oczywiście nie było to dla pracowników komfortowe rozwiązanie, ale zinterpretowaliśmy je jako próbę przeczekania trudnej sytuacji bez zwolnień. Z naszych obserwacji wynika, że firmy nie zawiesiły działań CSR, a wręcz rozszerzyły je lub przekształciły w odpowiedzi na wyzwania związane z walką z pandemią.
Odpowiedzialny biznes w dobie pandemii.
Dodatek promocyjno-informacyjny
Co dobrego w tym trudnym czasie każda firma może zrobić dla społeczeństwa?