Około 1,6 mln abonentów korzystało w końcu 2019 r. z dostępu do internetu w technologii światłowód do domu (FTTH) w Polsce – wynika z danych opublikowanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, podsumowujących stan rynku telekomunikacyjnego w kraju w minionym roku. Z usługi tej operatorzy uzyskali 0,9 mld zł, o 30 proc. więcej niż rok wcześniej – podał regulator.
Światłowód jako technologia umocnił się kosztem łączy telewizji kablowych czy miedzianych (ADSL). Zmalała także liczba użytkowników internetu w technologii telewizji kablowych, ale nieznacznie, i po dostępie radiowym (52 proc.) stanowiła drugą najpopularniejszą kategorię (17,5 proc.). To nie oznacza, że telewizje kablowe tracą abonentów internetu. Raczej chodzi o to, że i kablówki – np. wielkopolska Inea – stawiają coraz częściej na światłowód do domu jako medium transmisji danych.