Pod względem popularności bankowości mobilnej Polska plasuje się w ścisłej europejskiej czołówce. Jak wynika z danych Związku Banków Polskich, z aplikacji mobilnej banku korzysta już ponad 11 milionów Polaków, z czego prawie 9 milionów loguje się do niej przynajmniej raz w miesiącu.
A w obecnych czasach dominacji technologii mobilnej to jakość aplikacji bankowych często decyduje o wyborze konkretnej oferty, dlatego banki starają się, by były one proste, przejrzyste i funkcjonalne dla klientów, nawet takich, którzy dotąd nie bankowali za pomocą swojego smartfona.
– Z aplikacji IKO mogą korzystać klienci PKO Banku Polskiego, w tym Inteligo, którzy posiadają konto indywidualne lub konto firmowe – osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą –wylicza Iwona Radomska, z biura prasowego PKO BP. Aby skorzystać z aplikacji tego banku, trzeba uruchomić telefon, wejść do sklepu z aplikacjami i wyszukać tam IKO, wpisując frazę „IKO" lub „PKO". Następnie kliknąć ikonę aplikacji IKO i przycisk pobierania.
– Następnie trzeba kliknąć przycisk „mam konto", wówczas aplikacja IKO pokaże pierwszy ekran z instrukcją, jak postępować w kolejnych krokach i będzie pojawiać się przed kolejnymi etapami – opowiada przedstawicielka PKO BP.
Później należy wcisnąć przycisk „rozpocznij", a po nim trzeba wprowadzić numer klienta, który znajduje się na pierwszej stronie umowy o prowadzenie rachunku w PKO BP. Po wpisaniu tych danych trzeba wprowadzić hasło do serwisu internetowego iPKO i nadać PIN do aplikacji. – Klient będzie go używać do logowania do aplikacji IKO oraz potwierdzać nim przelewy, doładowania i inne operacje w IKO – wyjaśnia Iwona Radomska.