Łatwe i intuicyjnie

Aplikacje bankowe stale się zmieniają, by klienci mieli jeszcze większą ofertę, ale łatwo dostępną.

Publikacja: 31.08.2020 10:00

Pod względem popularności bankowości mobilnej Polska plasuje się w ścisłej europejskiej czołówce. Jak wynika z danych Związku Banków Polskich, z aplikacji mobilnej banku korzysta już ponad 11 milionów Polaków, z czego prawie 9 milionów loguje się do niej przynajmniej raz w miesiącu.

A w obecnych czasach dominacji technologii mobilnej to jakość aplikacji bankowych często decyduje o wyborze konkretnej oferty, dlatego banki starają się, by były one proste, przejrzyste i funkcjonalne dla klientów, nawet takich, którzy dotąd nie bankowali za pomocą swojego smartfona.

– Z aplikacji IKO mogą korzystać klienci PKO Banku Polskiego, w tym Inteligo, którzy posiadają konto indywidualne lub konto firmowe – osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą –wylicza Iwona Radomska, z biura prasowego PKO BP. Aby skorzystać z aplikacji tego banku, trzeba uruchomić telefon, wejść do sklepu z aplikacjami i wyszukać tam IKO, wpisując frazę „IKO" lub „PKO". Następnie kliknąć ikonę aplikacji IKO i przycisk pobierania.

– Następnie trzeba kliknąć przycisk „mam konto", wówczas aplikacja IKO pokaże pierwszy ekran z instrukcją, jak postępować w kolejnych krokach i będzie pojawiać się przed kolejnymi etapami – opowiada przedstawicielka PKO BP.

Później należy wcisnąć przycisk „rozpocznij", a po nim trzeba wprowadzić numer klienta, który znajduje się na pierwszej stronie umowy o prowadzenie rachunku w PKO BP. Po wpisaniu tych danych trzeba wprowadzić hasło do serwisu internetowego iPKO i nadać PIN do aplikacji. – Klient będzie go używać do logowania do aplikacji IKO oraz potwierdzać nim przelewy, doładowania i inne operacje w IKO – wyjaśnia Iwona Radomska.

Podkreśla, że następnie w aplikacji IKO trzeba wcisnąć kliknij przycisk „aktywuj", ale ze względów bezpieczeństwa konieczne będzie wysłanie SMS-a do banku, który pozwoli zweryfikować autentyczność aplikacji i numer telefonu klienta. – Nie można modyfikować treści SMS-a ani numeru, na który jest wysyłany – tłumaczy bank.

W kolejnym kroku aplikacja IKO prosi o wybranie sposobu otrzymania czterocyfrowego kodu aktywacyjnego. Można wybrać opcję wiadomość głosowa i aktywację dokończyć na telefonie, po tym jak w ciągu 30–60 sek. otrzymamy telefonicznie informację głosową z kodem aktywującym.

Gdy wybierze się opcję: serwis internetowy iPKO, trzeba zalogować się do serwisu internetowego iPKO i w zakładce IKO wygenerować kod samodzielnie, a po jego wprowadzeniu w aplikacji IKO aktywacja jest zakończona. Bardzo podobnie instaluje się w smartfonie aplikacje innych banków.

– Z aplikacji korzysta się bardzo łatwo i intuicyjnie. Zaprojektowaliśmy ją tak, aby była czytelna oraz przystępna dla użytkownika. Równie prosto ją zainstalować i zacząć korzystać. Wystarczy podpisać umowę bankowości elektronicznej (jak już ktoś korzysta z bankowości internetowej, to może to zrobić zdalnie) i aktywować aplikację – mówi Michał Czurabski, menedżer zespołu rozwoju bankowości mobilnej.

Joanna Majer-Skorupa, zastępca rzecznika w ING Banku Śląskim, zapewnia, że bank nieustannie pracuje nad rozszerzeniem i poprawą funkcjonalności, wsłuchując się w głos klienta oraz śledząc trendy rynkowe. Dlatego aplikacje bankowe stale się zmieniają, aby były jeszcze prostsze i bardziej funkcjonalne dla klientów, choć czasem ci narzekają na zmiany, bo przyzwyczaili się do starych rozwiązań.

- Artykuł powstał w ramach dodatku Finanse pod rękę - Aplikacje mobilne

Pod względem popularności bankowości mobilnej Polska plasuje się w ścisłej europejskiej czołówce. Jak wynika z danych Związku Banków Polskich, z aplikacji mobilnej banku korzysta już ponad 11 milionów Polaków, z czego prawie 9 milionów loguje się do niej przynajmniej raz w miesiącu.

A w obecnych czasach dominacji technologii mobilnej to jakość aplikacji bankowych często decyduje o wyborze konkretnej oferty, dlatego banki starają się, by były one proste, przejrzyste i funkcjonalne dla klientów, nawet takich, którzy dotąd nie bankowali za pomocą swojego smartfona.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Ekonomia
Pracownik w centrum uwagi organizacji
Ekonomia
Korzyści dla firmy z wynajmu długoterminowego
Ekonomia
Czy sukces może uśpić czujność lidera?
Materiał Promocyjny
Porównywarka finansowa, czyli jak szybko wybrać najlepszy produkt bankowy
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Ekonomia
Świetny debiut Diagnostyki na GPW. Akcje mocno w górę