Outsourcing IT włącza pełną paletę usług, które pozwalają firmie na przeniesienie kwestii informatycznych na zewnątrz, aby skoncentrować się na swojej własnej działalności i jej rozwoju. Zwłaszcza że usługi informatyczne tego typu dostępne są w bardzo atrakcyjnych cenach, co pozwala firmie na zmniejszenie swoich kosztów stałych.
To oferta dla wszystkich
Usługi informatyczne w formie outsourcingu należą obecnie do najpopularniejszych, jednak aby mieć pewność, że wszystko będzie działać jak należy, warto postawić na sprawdzonych partnerów. Z profesjonalnego wsparcia IT w ramach outsourcingu może korzystać każdy, niezależnie od tego, czy jest mikroprzedsiębiorcą czy wielooddziałową firmą.
Na jakie wsparcie może liczyć firma w ramach outsourcingu IT? Na pomoc zdalną. Już nawet w ciągu kilku sekund wynajęci informatycy mogą nawiązać bezpieczne szyfrowane połączenie z komputerem klienta i udzielić niezbędnego wsparcia. Poza tym informatycy wykonują systematyczne kopie danych, aktualizują zabezpieczenia systemów, analizują logi. I na bieżąco stale monitorują infrastrukturę IT, dzięki czemu problemy są wykrywane natychmiastowo, co znacząco zmniejsza ryzyko wystąpienia awarii.
Każde zgłoszenie o problemie jest rejestrowane, a jego status na bieżąco uaktualniany. Dodatkowo klienci mogą liczyć na pełny audyt środowiska informatycznego czy prowadzenie dokumentacji informatycznej firmy, dzięki czemu na bieżąco prowadzona jest ewidencja sprzętu i oprogramowania.
Opieka nie tylko nad sprzętem
Opieka IT na zasadzie outsourcingu powinna zapewnić obsługiwanej firmie sprawne działanie sprzętu i oprogramowania. Problemy techniczne i awarie nie sprzyjają prawidłowemu działaniu firmy, a często nawet je uniemożliwiają. Ciągłe przerwy w pracy spowodowane usterkami generują dodatkowe koszty, a także negatywnie wpływają na wizerunek firmy. Wykupienie zewnętrznych usług IT umożliwia uniknięcie podobnych problemów, dlatego firmy każdego sektora chętnie korzystają z outsourcingu IT.