Jak udało się nam dowiedzieć, problem to efekt błędu w oprogramowaniu banku, związanych z logowaniem do systemu Pekao24 (także klienci Pekao w pewnym momencie nie mogli się zalogować do kont). Wszystko wskazuje na to, że w okolicy południa udało się jednak przywrócić systemom zupełną sprawność.
- Klienci, którzy nie byli w stanie złożyć zlecenia przez Internet, mogli wykorzystać inne kanały – m.in. telefon – podkreśla Roland Paszkiewicz, dyrektor Biura Analiz CDM Pekao.
Oba biura używają systemów Maestro, których twórcą jest spółka Projekty Bankowe Polsoft z grupy Sygnity. Na koniec 2008 r. zostały one przebudowane, co pozwoliło na integrację rachunków maklerskich z kontami bankowymi. Awaria leżała jednak po stronie systemu wykorzystywanego przez bank.
W tym tygodniu serwisy internetowe Pekao24 Makler i CDM24 Makler miały zyskać nowe funkcjonalności.