Z najnowszej edycji badania MEC Mobile Report wynika , że już 80 proc. polskich internautów korzysta ze smartfona, a blisko połowa wchodzi do sieci z tabletów. - 43 proc. badanych korzysta z sieci w telefonie w środkach transportu publicznego, 21 proc.- podczas robienia zakupów, 32 proc. – w samochodzie.  80 proc. nastolatków, najmłodszej badanej grupy, korzysta ze smartfonów w szkole – podaje MEC. Jedna czwarta właścicieli smartfonów odmawia udzielania informacji o lokalizacji swojego urządzenia.

Z kolei ubieralny gadżet ma na razie zaledwie 6,7 polskich polskich użytkowników sieci. To tyle (procentowo), ile np. w Wielkiej Brytanii. - Większość z nich (4 proc. ogółu badanych) deklaruje, że to „inteligentny” zegarek. Wearables okazują się być najbardziej popularne w grupie 25-29 latków  - aż 14 proc. z nich twierdzi, że ma któreś z urządzeń codziennego użytku łączących się z internetem, 11 proc. z nich deklaruje, że ma inteligentny zegarek – podaje MEC.

Choć największa grupa polskich internautów nie zamierza kupować ubieralnych urządzeń, 78 proc. wie,  co to. Zakup ubieralnego gadżetu planuje na razie tylko 12,3 proc. Większość – ponad 63 proc. -  w ogóle takich planów nie ma. Gros – prawie 60 proc. – nie potrafi też wskazać żadnego producenta tego rodzaju gadżetów. 22 proc. wskazuje na Samsunga, 16 proc. -  na Sony, 11 proc. – na Apple, 5 proc. – na Google,  1 proc. – na Microsoft.

MEC Mobile Report zrealizowano w oparciu o badania na 1,8 tys. internautów na przełomie września i października 2015 r.