Praktyczna pomoc drugiemu człowiekowi

Nawet w trudnych czasach pandemii firmy nie zapominają o potrzebujących i swoją pomoc kierują do dzieci, ubogich czy osób starszych.

Publikacja: 10.12.2020 08:00

Zależy nam na praktycznej realizacji idei niesienia pomocy drugiemu człowiekowi, w takim czasie i w takiej formie, jaka jest ona najbardziej potrzebna. W obliczu poczucia zagrożenia i niepokoju chcemy otoczyć ludzi starszych i potrzebujących opieką oraz udzielić konkretnej pomocy materialnej – mówi Katarzyna Pytlarczyk, prezes Fundacji Fiducia, która została powołana przez firmę deweloperską Cavatina Holding, aby prowadzić działalność kulturalną, edukacyjną, dobroczynną i pomocową.

Z kolei Nestlé to producent żywności, który ma w portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: Nescafe, Winiary, Gerber, Princessa, Lion, Nałęczowianka czy Purina. Firma działa w Polsce od 27 lat i zatrudnia aktualnie 5,5 tys. pracowników w ośmiu lokalizacjach.

– Od początku swego działania w Polsce staramy się być partnerem lokalnej społeczności, wśród której prowadzimy działalność – podkreśla Edyta Iroko, koordynator ds. mediów w Nestlé Polska.

Gdy wybuchła pandemia, firma natychmiast włączyła się w pomoc najbardziej potrzebującym w całym kraju.

– Na rzecz pracowników służby zdrowia, pacjentów szpitali zakaźnych, osób poddanych kwarantannie, seniorów nasza firma przekazała ponad milion produktów żywnościowych. Darowizna objęła wodę butelkowaną, odżywki dla niemowląt i dzieci, płatki śniadaniowe, żywność dla dorosłych, kawę, słodycze, preparaty odżywcze, karmę dla zwierząt domowych i inne produkty. Za koordynację przekazania darów odpowiadały organizacje pozarządowe, z którymi współpracujemy: Federacja Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska – wylicza Edyta Iroko.

Dodaje, że w działania pomocowe włączyli się pracownicy wszystkich działów i spółek Nestlé w Polsce, zlokalizowanych w Kaliszu, Kargowej, Lubiczu, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Rzeszowie, Toruniu i Warszawie. Firma przekazała ponadto 300 tys. masek oraz 270 tys. rękawiczek na rzecz pracowników służby zdrowia, a także osób starszych. Sprzęt został przekazany w ramach akcji #WdzięczniMedykom, prowadzonej przez Caritas Polska.

Fundacja Fiducia wspiera osoby, dla których zwykłe wyjście do sklepu może być niebezpieczne, finansując zakupy dokonywane dla nich przez wolontariuszy. W akcję zaangażowani byli i są pracownicy Grupy Cavatina oraz jej partnerzy biznesowi czy kontrahenci, którzy pełnili rolę wolontariuszy.

Każdy z nich mógł kupić produkty spożywcze, środki czystości oraz inne artykuły pierwszej potrzeby, jak leki czy pożywienie dla zwierząt, i podarować je potrzebującym, przekonując tym samym do pozostania w domach. – Wirus może być na klamce lub sklepowym koszyku. Każdy, nieświadomie, może go przenosić i stanowić dla ciebie śmiertelne niebezpieczeństwo – tłumaczyła seniorom fundacja. Apelowała, by nie ryzykowali życia.

– Jeśli w twojej rodzinie lub wśród znajomych czy sąsiadów jest ktoś z Cavatiny, skontaktuj się z nim. Zrobi dla ciebie zakupy, a my je sfinansujemy – informowała fundacja. Zwraca ona wolontariuszowi koszt takich zakupów. Cavatina Holding przeznaczyła na ten cel 1 mln zł. Do tej pory z takiej pomocy skorzystało ponad 1,3 tys. seniorów.

Ekonomia
Pracownik w centrum uwagi organizacji
Ekonomia
Korzyści dla firmy z wynajmu długoterminowego
Ekonomia
Czy sukces może uśpić czujność lidera?
Materiał Promocyjny
Porównywarka finansowa, czyli jak szybko wybrać najlepszy produkt bankowy
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Ekonomia
Świetny debiut Diagnostyki na GPW. Akcje mocno w górę