#RZECZoBIZNESIE: Juliusz Windorbski: „Bitwa pod Grunwaldem” poszłaby za 80 mln

Ryzyko, że się straci na rynku sztuki, rozsądnie kupując, jest stosunkowo niewielkie – mówi Juliusz Windorbski, prezes domu aukcyjnego i galerii DESA Unicum.

Aktualizacja: 02.02.2017 13:12 Publikacja: 02.02.2017 12:39

#RZECZoBIZNESIE: Juliusz Windorbski: „Bitwa pod Grunwaldem” poszłaby za 80 mln

Foto: tv.rp.pl

Gość spróbował oszacować wartość „Bitwy pod Grunwaldem” na aukcji.

- Największym problemem „Bitwy pod Grunwaldem” jest jest wielkość. Na rynku sztuki mówi, że cena obrazu rośnie wraz z jego formatem, ale do pewnego momentu. Pewna wielkość stanowi już problem. Bardzo dobre obrazy Jana Matejki średniego formatu powinny kosztować 3-5 mln zł. „Bitwa pod Grunwaldem” mogłaby kosztować 50-80 mln zł – wyliczył Windorbski.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego