Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 05.06.2017 08:46 Publikacja: 04.06.2017 19:23
Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński
Więcej kar za brak obowiązkowego ubezpieczenia
Foto: Rzeczpospolita
Po polskich drogach porusza się ok. 90–100 tys. samochodów, których posiadacze nie wykupili obowiązkowej polisy OC. To 0,4–0,5 proc. pojazdów biorących udział w ruchu Brak ubezpieczenia wiąże się z zagrożeniem sankcjami finansowymi nakładanymi przez UFG.
Kierowcom, którzy chcą uniknąć płacenia coraz wyższych kwot za polisy OC, trudniej uniknąć tych kar, gdyż organ nakładający sankcje, czyli Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG), coraz skuteczniej ściga w przypadku braku polisy. W I kwartale 2017 r. kary zapłacone przez kierowców bez OC wyniosły łącznie 47,23 mln zł. Rok wcześniej było to 22 mln zł.
Tempo odchodzenia od węgla w energetyce jest uzależnione od możliwości zapewnienia podstawy systemu, która będzie stabilizować pogodozależne źródła odnawialne do czasu uruchomienia elektrowni jądrowej. Taką rolę może pełnić gaz.
Globalny rynek technologii medycznych, wspierany przez inwestycje i nowoczesne programy, dynamicznie rośnie. Jednym z takich działań jest nabór „Ścieżka SMART” finansowany z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki. Stworzyliśmy hydrożel do hodowli komórkowych. Jest to narzędzie przydatne w badaniach nad nowymi lekami – mówi Marcin Krzykawski, prezes Real Research.
Transformacja powinna być prowadzona według planu nakreślonego na wiele lat do przodu, a nie według harmonogramu wyborczego. Powinien się w nią w jak największym stopniu angażować kapitał prywatny, by pomoc publiczna trafiała do inwestycji o największych ryzykach.
Od technologii nie da się uciec. Zamiast jednak z nią walczyć, trzeba wykorzystać możliwości, jakie one daje – zarówno samym bankom, jak i osobom korzystającym z ich usług.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W trakcie przewodnictwa w Unii polski rząd musi przekonać kraje „27”, że tylko integrując produkcję uzbrojenia, może wygrać wyścig zbrojeń z Rosją.
Rozwój techniki czy motoryzacji, z drugiej strony rozwój rynku ubezpieczeń pojazdów mechanicznych i rynku napraw pojazdów mechanicznych, powoduje, że niekiedy pojawiają się wątpliwości co do zakresu odpowiedzialności ubezpieczyciela z tytułu ubezpieczenia obowiązkowego pojazdów mechanicznych. Wydaje się jednak, że pomimo tego rozwoju i nowych rozwiązań funkcjonujących we wspomnianych obszarach ponadczasowe pozostają wypowiedzi Sądu Najwyższego na ten temat.
Zmiana prawa ubezpieczenia OC komunikacyjnego wymaga zmiany podejścia uczestników na tym rynku, ubezpieczycieli i ubezpieczonych.
Spowodowanie wypadku bez polisy OC może być katastrofą finansową – przestrzega Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Rekordowy dług sprawcy bez OC sięga już 4,7 mln zł. Koszt rocznej polisy to kilkaset złotych.
Ceny obowiązkowych polis komunikacyjnych dla kierowców rosną już od 18 miesięcy. W tym czasie wzrosły już średnio o prawie 200 zł. W III kwartale 2024 średnia cena OC wyniosła 680 zł i była wyższa o prawie 28 proc. niż przed rokiem. Niestety, to nie koniec podwyżek.
Nie chronimy życia i mienia tak dobrze, jak nasi sąsiedzi z krajów Unii Europejskiej. W ubezpieczeniach domów i mieszkań sytuacja wygląda trochę lepiej, bo dociera do nas świadomość ryzyka zmian klimatu – mówi Marcin Nedwidek, prezes zarządu Uniqa.
Nie każda ofiara nieszczęśliwego zdarzenia na drodze może liczyć na odszkodowanie. I to nawet jeżeli sprawca posiadał ubezpieczenie OC, a poszkodowany doznał poważnych urazów.
Wyższe kwoty gwarancyjne odszkodowania z OC oraz sprecyzowanie pojęć "ruch" czy "pojazd wielofunkcyjny" to nowości, które poprawią sytuację poszkodowanych w wypadkach i dochodzenie odszkodowań.
Siedmiu sędziów Sądu Najwyższego wytycza granicę stosowania metody kosztorysowej przy likwidacji szkód powypadkowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas