Polacy kupują wina musujące już cały rok

W ciągu roku, do czerwca 2021 r., nad Wisłą wydano na takie trunki 620 mln zł. Kategoria ta rośnie znacznie szybciej wartościowo niż ilościowo, co pokazuje,nże sięgamy po coraz droższe alkohole z tego segmentu rynku.

Aktualizacja: 05.08.2021 21:23 Publikacja: 05.08.2021 21:00

Polacy kupują wina musujące już cały rok

Foto: Adobe Stock

W ostatnich 12 miesiącach, czyli od lipca 2020 do czerwca 2021 r., wydatki Polaków na wina musujące wzrosły aż o 19 proc. w ujęciu rocznym – wynika z danych firmy Nielsen. W tym samym okresie sprzedaż ilościowa wzrosła o 5,6 proc., do 27,7 mln litrów, co pokazuje, iż w cenie są coraz droższe trunki z bąbelkami.

– Wciąż zwiększa się sprzedaż włoskiego prosecco, które w analizowanym okresie odnotowało 34,5-proc. wzrost wartości sprzedaży. Sprzedaż francuskiego szampana skoczyła o 44 proc., a słodkiego włoskiego Asti – o 25 proc. – wymienia Anna Anasik, senior client consultant w Nielsenie.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Ekonomia
Gminy przechodzą na OZE – nie zostań w tyle!
Ekonomia
Pracownik w centrum uwagi organizacji
Ekonomia
Korzyści dla firmy z wynajmu długoterminowego
Ekonomia
Czy sukces może uśpić czujność lidera?
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Materiał Promocyjny
Porównywarka finansowa, czyli jak szybko wybrać najlepszy produkt bankowy
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń