Aviva szuka nowego partnera bankowego

Aviva rozmawia z jednym z dużych banków na temat strategicznej współpracy

Publikacja: 25.05.2010 02:02

Bank Zachodni WBK, który posiada 10 proc. akcji Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie, jest wystawiony na sprzedaż. Tymczasem ubezpieczyciel – jak przyznał prezes grupy Aviva w Polsce Maciej Jankowski – prowadzi rozmowy z dużym bankiem na temat współpracy strategicznej.

Czy rozmowy Avivy można potraktować jako zabezpieczenie przed zmianą właściciela BZ WBK? – To sukcesywna realizacja strategii rozwoju bancassurance w Polsce. Chcemy zwiększać sprzedaż naszych usług w kanale bankowym – tłumaczy Maciej Jankowski.

[wyimek][srodtytul]160 mln zł[/srodtytul] wynosi szacunkowa wartość polskiego rynku ubezpieczeń zdrowotnych w 2009 r.[/wyimek]

Obecnie Aviva współpracuje z kilkoma bankami na podstawie umów dystrybucyjnych, m.in. z Deutsche Bankiem PBC. Ostatnio brytyjski ubezpieczyciel rozpoczął kooperację w zakresie usługi polecenia zapłaty za składkę ubezpieczenia z Bankiem Pekao należącym do włoskiej grupy UniCredit. Od końca maja bieżącego roku klienci Avivy, którzy są jednocześnie klientami banku Pekao i mają tam otwarty rachunek rozliczeniowy, będą mogli uruchomić polecenie zapłaty za polisę przez Internet. Bank Pekao ma kilka milionów klientów i ponad 1020 placówek.

Szef Avivy w Polsce nie potwierdza jednak, że myśli o zakończeniu kooperacji z Bankiem Zachodnim WBK.

– Z sukcesem utworzyliśmy wspólnie towarzystwa ubezpieczeniowe (BZ WBK-Aviva TUO i BA WBK-Aviva Życie – red.). Mamy nadzieję, że będziemy kontynuować strategiczną współpracę, aby wykorzystać tę wyjątkową dla obu stron relację biznesową – podkreśla Jankowski. Dodaje, że nowy partner nie musi koniecznie być duży. W jego opinii ważniejsze jest „zrozumienie wzajemnych potrzeb i potrzeb klienta”.

To nie koniec niespodzianek ze strony Avivy: od czerwca rusza z oferowaniem ubezpieczenia zdrowotnego pod nazwą Pakiet Medyczny „Bądź zdrów”.

– Będzie dostępny zarówno jako osobny produkt, jak i umowa dodatkowa do indywidualnego ubezpieczenia na życie, a od końca czerwca również razem z grupowymi polisami – zapowiada Jankowski.

– Podpisaliśmy kontrakt z grupą Lux Med, obejmujący też przychodnie z nią współpracujące, dzięki czemu nasi klienci będą mieli dostęp do ponad 200 placówek w całym kraju – dodaje.

Ubezpieczenie będzie sprzedawane poprzez agentów własnych (Aviva ma ich około 3,5 tys.). Obecnie tylko 250 tys. spośród 3,2 mln klientów indywidualnych Avivy ma polisę związaną ze zdrowiem.

Bank Zachodni WBK, który posiada 10 proc. akcji Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie, jest wystawiony na sprzedaż. Tymczasem ubezpieczyciel – jak przyznał prezes grupy Aviva w Polsce Maciej Jankowski – prowadzi rozmowy z dużym bankiem na temat współpracy strategicznej.

Czy rozmowy Avivy można potraktować jako zabezpieczenie przed zmianą właściciela BZ WBK? – To sukcesywna realizacja strategii rozwoju bancassurance w Polsce. Chcemy zwiększać sprzedaż naszych usług w kanale bankowym – tłumaczy Maciej Jankowski.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego