Fiat rozpoczął rok od podziału firmy na dwie części i wprowadzenia nowego logo dla obu firm. Nowe logo części motoryzacyjnej – Fiat SpA – jest teraz niebieskie na białym tle, same litery wyższe niż poprzednio. Bez zmian pozostaje logo aut Fiata (srebrne litery na czerwonym tle), które zostało wypromowane na premierze modelu Bravo w 2006 r. Druga część, Fiat Industrial, też będzie miała w logo nazwę Fiat, tyle że są to żółte litery na czarnym tle.
Firma zmieni także logo Chryslera. – W Europie na maskach aut tego producenta będzie widniał napis „Lancia”. Chrysler pozostanie już tylko w USA i W. Brytanii – mówi Bogusław Cieślar, rzecznik Fiata w Polsce.
Ale nie tylko Włosi ostatnio zdecydowali się na takie posunięcie.
Wprowadzenie nowego logo jest ogromnym wyzwaniem marketingowym. W przypadku światowych koncernów, takich jak chociażby Pepsi Co, jeśli doliczymy przemalowanie wszystkich urządzeń, środków transportu, automatów do sprzedaży, jest to nawet wydatek kilkuset milionów dolarów. Firmy niechętnie ujawniają, ile kosztował je ten zabieg.
– Firma musi dokładnie wiedzieć, co chce osiągnąć, zmieniając bądź odświeżając logo. Musi sobie odpowiedzieć na pytanie: jaki jest mój komunikat, w czym teraz będę lepszy – mówi Ruth Kedar z Uniwersytetu Stanforda, która w 1999 r. zaprojektowała logo Google’a, używane do dziś.