Brytyjska firma ubezpieczeniowa zwiększyła w I półroczu zysk operacyjny o 22 proc. dzięki zaangażowaniu na szybko rosnących rynkach Azji i po poprawie działalności w Stanach Zjednoczonych. Jej akcje zdrożały w Londynie nawet o 4,5 proc.
Prudential podał, że do 30 czerwca jego zysk operacyjny wyniósł 1,415 mld funtów (2,2 mld dolarów), zgodnie z prognozami analityków. Zwiększyło to częściową dywidendę o 15,8 proc. do 9,73 pensów za akcję.
Firmy ubezpieczeniowe w Europie miały dobry początek roku. Starzenie się społeczeństwa sprawia, że coraz więcej osób lokuje swoje oszczędności w długoterminowe produkty z myślą o wyższych dochodach na emeryturze. Wielu z nich wybierało Prudential z racji jego różnorodnej działalności nie tylko w Europie.
W USA firma korzystała z oszczędności pokolenia wyżu demograficznego (baby boomers) i zyski wzrosły tu o jedną trzecią w II kw. W Azji Prudential skupił się na sprzedaży produktów przedstawicielom rosnącej klasy średniej, dzięki czemu zysk operacyjny skoczył o 18 proc. Wzrost sprzedaży w 7 oddziałach był rekordowy, w tym w Chinach o 42 proc., a w Korei i na Filipinach o 38 proc.
Prezes Tidjane Thiam zapewnił, że firma zmierza planowo do podwojenia w Azji w 2013 r. zysku wobec przedkryzysowego 2009 r. i uzyska ponad 350 mln funtów netto z wpłat w W.Brytanii.