Prestigio u operatorów ciągnie wyniki Asbisu

Publikacja: 07.08.2014 14:04

Słabe wyniki Asbisu za pierwsze półrocze 2014 roku to zdaniem zarządu przede wszystkim skutek sytuacji politycznej na bliskim wschodzie. Producent i dystrybutor sprzętu IT i telekomunikacyjnego zamknął pierwsze dwa kwartały na sporym minusie.

W rubryce przychodów za drugi kwartał cypryjska spółka notowana na warszawskiej giełdzie zanotowała 361,5 mln dolarów, wynik o ponad 22 proc. niższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Równocześnie odnotowano stratę netto na poziomie 4,8 mln USD.

Polska jest „zieloną wyspą" na mapie sprzedaży i dystrybucji urządzeń sprzedawanych przez Asbis.  Sprzedaż kwartalna przyniosła 40,4 mln USD, czyli wzrost o 229 proc. rok do roku. Sześciomiesięczny bilans firmy dał wzrost na poziomie 200 proc. i sprzedaż w wysokości 57,4 mln USD.

Dzieję się tak między innymi dzięki rosnącej popularności produktów marki własnej Prestigio.

W drugim kwartale wciąż wyhamowywała podaż na tablety, która dała spółce przychody na poziomie około 44 mln dolarów. To zdecydowanie mniej niż w II kwartale 2013 roku, kiedy firma wzbogaciła się o ponad 65,6 mln dolarów. Mimo to zarządzający spółką są zadowoleni z osiągniętego wyniku na tle słabnącej popularności tego typu urządzeń oraz coraz agresywniejszej konkurencji. Tym samym Prestigio jest trzecim jeśli chodzi o wolumen sprzedaży dostawca tabletów nad Wisłą.

Zdecydowanie bardziej różowo wyglądają dane dotyczące sprzedaży smartfonów. Inteligentne telefony wciąż robią furorę na globalnym rynku, a ich sprzedaż wzrosła rok do roku o ponad 5 proc.. Przekłada się to na wyniki Asbisu, który sprzedał smartfony o łącznej wartości prawie 27 mln USD, o 7 mln wyższej niż rok temu. Sprzedaż odbywa się dwutorowo. Na współpracę w dystrybucji i marketingu zdecydowało się trzech z czterech największych operatorów komórkowych w Polsce.

Przedstawiciele firmy twierdzą, że od czasu rozpoczęcia współpracy z telekomami sprzedaż rozkłada się pół na pół pomiędzy dystrybucją operatorską i detaliczną poprzez inne kanały. Produkty firmy są obecne u trzech z czterech operatorów komórkowych w kraju.

Kolejne, czekające na swoje premiery produkty z linii smartfonów mają mocno odznaczyć się w wynikach za kolejne miesiące. Zapowiedziany dzisiaj Prestigio MultiPhone PSP 8500 to kolejne urządzenie ze średniej półki, którego cena wynosić będzie poniżej 900 złotych. Zaletą nowych produktów marki własnej Asbisu ma być też system operacyjny. Nowe urządzenia pracować będą pod kontrolą Windowsa, po który coraz chętniej sięgają polscy konsumenci.

Zarządzający nie kreślą jednak czarnych scenariuszy na kolejne miesiące. Są zdania, że uda im się wypracować ogłoszoną w maju prognozę zakładającą sprzedaż na poziomie 1,6-1,75 mld USD.

Wsp. ZIU

Słabe wyniki Asbisu za pierwsze półrocze 2014 roku to zdaniem zarządu przede wszystkim skutek sytuacji politycznej na bliskim wschodzie. Producent i dystrybutor sprzętu IT i telekomunikacyjnego zamknął pierwsze dwa kwartały na sporym minusie.

W rubryce przychodów za drugi kwartał cypryjska spółka notowana na warszawskiej giełdzie zanotowała 361,5 mln dolarów, wynik o ponad 22 proc. niższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Równocześnie odnotowano stratę netto na poziomie 4,8 mln USD.

Pozostało 83% artykułu
Ekonomia
Stanisław Stasiura: Harris kontra Trump – pojedynek na protekcjonizm i deficyt budżetowy
Ekonomia
Rynek kryptowalut ożywił się przed wyborami w Stanach Zjednoczonych
Ekonomia
Technologie napędzają firmy
Ekonomia
Od biznesu wymaga się odpowiedzialności
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Ekonomia
Polska prezydencja to szansa, by zostać usłyszanym
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje