Japoński producent pojazdów zwiększył ten zysk o 17,5 proc. do 119,3 mld jenów (910 mln euro), a analitycy liczyli na 114,8 mld. Subaru może też pochwalić się zwiększeniem sprzedaży o 12,3 proc. dzięki popularności modeli Impreza i SUV Forester i Outback, podczas gdy wielu jego rywali odczuło spowolnienie rynku w Stanach po rekordowym poziomie z 2016 r., gdyż klienci wolą duże auta terenowe, a nie limuzyny.
Wcześniej Mazda podała o zmniejszeniu sprzedaży w Stanach o 6 proc. do 106 tys. aut i kwartalnego zysku o 24 proc. do 39,9 mld jenów. Nie pomogła popularność nowej kompaktowej krzyżówki CX-5, bo Amerykanie nie chcieli limuzyn Mazda 3 i Mazda 6. Chiny okazały się wdzięcznym rynkiem, sprzedaż wzrosła o 20 proc. do 71 tys. sztuk.