Amerykanie lubią auta Subaru, inne — mniej

Kwartalny zysk operacyjny Subaru był większy od przewidywanego dzięki dobrej sprzedaży w Stanach, na największym rynku tej firmy, gdzie Japończycy odczuwają spadek popytu

Publikacja: 06.08.2017 14:25

Amerykanie lubią auta Subaru, inne — mniej

Foto: Bloomberg

Japoński producent pojazdów zwiększył ten zysk o 17,5 proc. do 119,3 mld jenów (910 mln euro), a analitycy liczyli na 114,8 mld. Subaru może też pochwalić się zwiększeniem sprzedaży o 12,3 proc. dzięki popularności modeli Impreza i SUV Forester i Outback, podczas gdy wielu jego rywali odczuło spowolnienie rynku w Stanach po rekordowym poziomie z 2016 r., gdyż klienci wolą duże auta terenowe, a nie limuzyny.

Wcześniej Mazda podała o zmniejszeniu sprzedaży w Stanach o 6 proc. do 106 tys. aut i kwartalnego zysku o 24 proc. do 39,9 mld jenów. Nie pomogła popularność nowej kompaktowej krzyżówki CX-5, bo Amerykanie nie chcieli limuzyn Mazda 3 i Mazda 6. Chiny okazały się wdzięcznym rynkiem, sprzedaż wzrosła o 20 proc. do 71 tys. sztuk.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego