Rosną obawy przed bezrobociem. Polacy budują finansowe poduszki

We wrześniu lekko polepszyły się wskaźniki obecnych i przyszłych nastrojów konsumenckich. To pierwsza poprawa od trzech miesięcy. Pogłębiają się jednak m.in. obawy przed wzrostem bezrobocia - są najwyższe od półtora roku.

Publikacja: 18.09.2024 13:24

Rosną obawy przed bezrobociem. Polacy budują finansowe poduszki

Foto: Adobe Stock

-13,9 pkt – tyle wyniósł bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej we wrześniu br., według najnowszych danych GUS. Z kolei wyprzedzający wskaźnik sięgnął -9,7 pkt.

Indeksy przyjmują wartości od -100 do +100 punktów. Powstają na podstawie comiesięcznych wywiadów wśród Polaków i są miarą naszych aktualnych oraz przyszłych (na następnych 12 miesięcy) nastrojów konsumenckich. To ważne dla perspektyw konsumpcji w Polsce: sprzedaży towarów i usług. Konsument w dobrym nastroju – pozytywnie oceniający swoją sytuację materialną czy sytuację w państwie oraz dobre perspektywy na przyszłość – jest bardziej skłonny do zwiększania wydatków.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Dane gospodarcze
Chińska nadwyżka w handlu sięgnęła prawie biliona dolarów. To nie skończy się dobrze
Dane gospodarcze
Dwa filary polskiego wzrostu w 2025 r. "Tego dotyczy różnica zdań"
Dane gospodarcze
„Niepokojący” wzrost cen w strefie euro
Dane gospodarcze
Kiedy obniżki stóp? Członek RPP bliski Glapińskiemu: Procesy inflacyjne są wygaszone.
Dane gospodarcze
Inflacja pozytywnie zaskoczyła. Czy Polak szastał na święta?