Rosną obawy przed bezrobociem. Polacy budują finansowe poduszki

We wrześniu lekko polepszyły się wskaźniki obecnych i przyszłych nastrojów konsumenckich. To pierwsza poprawa od trzech miesięcy. Pogłębiają się jednak m.in. obawy przed wzrostem bezrobocia - są najwyższe od półtora roku.

Publikacja: 18.09.2024 13:24

Rosną obawy przed bezrobociem. Polacy budują finansowe poduszki

Foto: Adobe Stock

-13,9 pkt – tyle wyniósł bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej we wrześniu br., według najnowszych danych GUS. Z kolei wyprzedzający wskaźnik sięgnął -9,7 pkt.

Indeksy przyjmują wartości od -100 do +100 punktów. Powstają na podstawie comiesięcznych wywiadów wśród Polaków i są miarą naszych aktualnych oraz przyszłych (na następnych 12 miesięcy) nastrojów konsumenckich. To ważne dla perspektyw konsumpcji w Polsce: sprzedaży towarów i usług. Konsument w dobrym nastroju – pozytywnie oceniający swoją sytuację materialną czy sytuację w państwie oraz dobre perspektywy na przyszłość – jest bardziej skłonny do zwiększania wydatków.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Dane gospodarcze
Kalifornia wyprzedziła Japonię i stała się czwartą gospodarką świata
Dane gospodarcze
W Polsce umiera prawie dwa razy więcej osób niż się rodzi
Dane gospodarcze
W kwietniu sektor prywatny w Niemczech znów pogrążył się w recesji
Dane gospodarcze
Trzeci rok zastoju gospodarki Niemiec. Na pocieszenie: więcej wody w Renie
Dane gospodarcze
Sprzedaż detaliczna w dół. Kolejne dane GUS wspierające nadzieję na cięcie stóp