Aktualizacja: 04.03.2018 16:03 Publikacja: 04.03.2018 13:03
Targi w Genewie w 2017 roku
Foto: Chris Ratcliffe
Jeszcze dwanaście miesięcy temu dwie blondynki w skąpych, obcisłych srebrnych sukienkach i szpilkach można był spotkać na stanowisku Ssangyong Motor podczas pokazu w Genewie. W tym roku zostaną one zastąpione przez modeli obu płci ubranych w odzież sportową promujących nową linię pick-upów i pozostałe auta.
Jednak nie tylko Ssangyong pozostaje pod presją globalnego ruchu #MeToo przeciwko molestowaniu seksualnemu. Więksi producenci samochodów, w tym Toyota Motor Corp., Fiat Chrysler Automobiles NV i Nissan Motor Co., również zapowiedzieli zmiany. "Czasy się zmieniły" – powiedziała Sara Jenkins, rzeczniczka prasowa Nissana, który już w ubiegłym roku przestał zatrudniać modelki na pokazy. "Bardziej sensowne jest angażowanie specjalistów od produktów, ponieważ sprzedajemy samochody" – dodała.
W środę Polska Grupa Zbrojeniowa otwiera biuro w Brukseli, które ma pomóc w lepszym pozyskiwaniu środków z programów europejskich. Poza tym PGZ znów chce kłaść większy nacisk na przychody z eksportu.
Po zmianie polityki zagranicznej USA rosyjscy urzędnicy zachowują się tak, jakby powrót zachodnich firm do Rosji był pewny i już ustawiła się kolejka chętnych. To jedynie propaganda. Wśród 60 największych firm, które opuściły federację po agresji na Ukrainę, żadna nie deklaruje chęci powrotu.
Liderzy 25 państw europejskich debatowali nad zawieszeniem broni na Ukrainie. Wielka Brytania zapowiada możliwość wysłania wojsk do tego kraju. Tymczasem Donald Trump planuje rozmowę z Władimirem Putinem, licząc na zakończenie wojny w ciągu kilku tygodni. Unia Europejska pracuje nad przekazaniem 40 miliardów euro na pomoc militarną dla Kijowa.
Polskie małe i średnie firmy liczą na wsparcie banków w rozwoju – wynika z najnowszego raportu „Potrzeby w zakresie bankowości małych i średnich przedsiębiorstw, grudzień 2024” stworzonego przez zespół Visa Consulting & Analytics.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Rosnąca konkurencja i wyjątkowo tani import spoza UE, a z drugiej strony wysokie koszty producentów ze Wspólnoty biją w wyniki tych drugich.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Luty 2025 roku przyniósł zastopowanie długotrwałego, trwającego nieprzerwanie przez 19 miesięcy wzrostu importu używanych samochodów.
Grupa Stellantis złożyła w USA zaskakujący wniosek patentowy. Chodzi o układ wydechowy do samochodów elektrycznych.
Przemysł samochodowy ma poprawić konkurencyjność, zwłaszcza wobec Chin. Największe ugrupowanie w europarlamencie domaga się cofnięcia zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 r.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Państwo dofinansowuje budowę ładowarek, sieci zasilających oraz zakup elektrycznych ciężarówek.
Operatorzy po raz kolejny dokonują korekt swoich cenników. W lutym najlepszym tego przykładem był Lidl czy Polenergia eMobility. Sprawdzamy ile aktualnie kosztuje ładowanie auta elektrycznego.
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
Wielkopolski producent autobusów dostarczy w przyszłym roku trolejbusy do Vancouver. To jedno z największych zamówień w historii firmy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas