Londyn: „Dziewczyna szef” znika z kontrowersyjnej reklamy w metrze

Reklama, która zawisła pod koniec ubiegłego roku na stacjach londyńskiego metra, wywołała silne kontrowersje w internecie i oskarżenia o seksizm. Chodziło o zwrot „dziewczyna szef”.

Aktualizacja: 08.01.2020 18:28 Publikacja: 08.01.2020 13:15

Londyn: „Dziewczyna szef” znika z kontrowersyjnej reklamy w metrze

Foto: www.peopleperhour.com

ala

Na reklamie widnieje uśmiechnięta ruda kobieta, której podobizna opatrzona jest napisem: „Ty zajmij się sprawami dziewczyny szefa, my zajmiemy się sprawą SEO” (ang. „You do the girl boss thing, we'll do the SEO thing”). Stworzyła ją platforma internetowa People Per Hour, która zajmuje się łączeniem firm z freelancerami.

Banery zawisły w listopadzie 2019 roku na stacjach metra w Londynie i momentalnie wywołały silne kontrowersje mieszkańców miasta. Jak podaje BBC, do organizacji Advertising Standards Authority (ASA) nadzorującej brytyjską branżę reklamową, wpłynęły skargi wskazujące, że reklama podtrzymuje krzywdzące stereotypy płciowe. Dyskusja na ten temat zawrzała również na mediach społecznościowych.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Biznes
KE zapowiada deregulację, Chiny odpowiadają cłami odwetowymi, a Polska poza europejskim modelem AI
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Biznes
GPW: Spółki z sektora medycznego pod lupą
Biznes
Wojna celna Trumpa zawieszona, przemysł w Europie się stabilizuje, a Wielka Brytania chce resetu z UE
Biznes
Sądne dni w sporze o imperium Zygmunta Solorza
Biznes
Ontario zakazuje prowadzenia interesów z firmami z USA. Silny cios w Elona Muska