Cztery lata po skandalu dieselgate Volkswagena nowe testy 2 najlepiej sprzedających się modeli w 2018 r. w Europie wykazały, że emisja cząstek podczas regularnych akcji czyszczenia ich filtrów była 1000 razy większa od normalnych poziomów - podała T&E. Testy Nissana Qashqai i Opla/Vauxhalla Astra wykazały, że podczas automatycznego czyszczenia ich filtrów emitowały od 32 do 115 proc. powyżej limitu 600 mld cząstek na kilometr.
Testy obu pojazdów spełniających normę Euro 6d-temp, dotyczącą tych, które pojawiły się na rynku po 1 września 2019, przeprowadzono w europejskim laboratorium testowania pojazdów Ricardo w lipcu i sierpniu 2019; wykazały, że Astra emitowała więcej cząstek, 1,3 mld na kilometr, po pełnej regeneracji filtra, a Qashqai - 790-850 mld cząstek, więcej od limitu o 32-41 proc.