Aktualizacja: 23.04.2019 18:38 Publikacja: 23.04.2019 18:38
Foto: Bloomberg
Prokuratorzy sprawdzają, dlaczego dostawał te pieniądze, a zdaniem "Bild am Sonntag" były niemałe, bo 866 tys. euro w latach 2016-18. Prokuratura odmówiła podania nazwiska tego szefa, Volkswagen nie chciał wypowiadać się o tej sprawie - podał Reuter.
Odbiorca premii znajduje się w gronie 5 członków kierownictwa VW, wraz z b.prezesem Martinem Winterkornem, których oskarżono o spiskowanie dla ukrycia skandalu oszustwa z emisjami spalin. Prokuratura zarzuciła, że od września 2015 do listopada 2016 ta piątka nie dopełniła obowiązku poinformowania władz o systematycznym oszukiwaniu ze spalinami. Grozi im do 10 lat więzienia.
Jest środa, 22 stycznia – na codzienny podcast „Rzeczpospolitej” o gospodarce „Twój Biznes” zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś przyjrzymy się raportowi EY, który ujawnia, że globalne korporacje ignorują zmiany klimatyczne, analizujemy pierwsze podwyżki cen aut spalinowych związane z nowymi regulacjami Unii Europejskiej, a także sprawdzamy, dlaczego Chiny ograniczają handel z Rosją.
Pierwszy całkowicie elektryczny model Suzuki został właśnie zaprezentowany w Mediolanie. Produkcja e VITARY rozpocznie się wiosną przyszłego roku, a zapewne latem zobaczymy pierwsze egzemplarze na naszych drogach.
Wielkie korporacje nie chcą ponosić kosztów ochrony klimatu – wynika z międzynarodowego badania firmy EY, które „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza. Do tego na świecie rośnie niechęć do polityki klimatycznej. Donald Trump zapowiedział wystąpienie USA z porozumienia paryskiego, a Parlament Europejski naciska na spowolnienie unijnej zielonej transformacji.
Ruszyła kolejna fala podwyżek cen samochodów. Przez nowe limity emisji CAFE podwyżki cen aut z silnikiem spalinowym sięgają kilku–kilkunastu tysięcy złotych. Wzrost omija hybrydy plug-in. Natomiast auta w pełni elektryczne będą tanieć.
Produkty i usługi nowej ekonomii mają strategiczne znaczenie we wzmocnieniu konkurencyjności UE. W ostatnich latach stanowią coraz istotniejszą część polskiego eksportu.
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Ma mieć system wymiany baterii i kosztować poniżej 20 000 euro. Tak marka samochodów Nio świętuje swoje dziesięciolecie i w ramach obchodów prezentuje pierwszy samochód swojej nowej marki zależnej Firefly.
Skoda Enyaq to jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie. Jest już jednak na rynku od ponad czterech lat, co oznacza, że to już najwyższa pora na odświeżenie.
Ruszyła kolejna fala podwyżek cen samochodów. Przez nowe limity emisji CAFE podwyżki cen aut z silnikiem spalinowym sięgają kilku–kilkunastu tysięcy złotych. Wzrost omija hybrydy plug-in. Natomiast auta w pełni elektryczne będą tanieć.
W Polsce powstało pierwsze miejsce renowacji samochodów używanych z certyfikacją marki Renault, które promuje odpowiedzialną konsumpcję w branży motoryzacyjnej.
Japońska Grupa Sumitomo przejmuje markę Dunlop od amerykańskiej firmy oponiarskiej Goodyear. Jednak przez jakiś czas Goodyear ma prawo nadal używać nazwy Dunlup.
Firma Posco International zainwestowała w Polsce i buduje swoją pierwszą fabrykę. Zakład o powierzchni 21 tysięcy metrów kwadratowych wyposażony będzie w linie produkcyjne na których powstawać będą rdzenie do silników samochodów elektrycznych. Pierwsze zamówienia zostały już złożone przez koncern Hyundai Motor Group.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Im większa bateria, tym większy zasięg. Cudów nie ma. W przypadku elektrycznych samochodów to jeden z kluczowych parametrów, który wpływa na przyjemność użytkowanie auta. W przypadku samochodów klasy wyższej i luksusowej nie ma kompromisów. Tutaj zasięg musi być duży. A ile to dużo?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas