Poczta Polska w środę ogłosi nową strategię do 2024 r. Z naszych informacji wynika, że spółka zamierza zwiększyć przychody i to mimo 9-proc. spadku na rynku listów. Rozbuduje też logistykę.
Trzy nowe sortownie i osiem nowoczesnych maszyn do obsługi paczek – plany inwestycyjne Poczty Polskiej (PP) mogą robić wrażenie. Rozbudowa infrastruktury to jeden z priorytetów firmy, które zapisane zostały w nowej strategii. Zakłada ona, że do końca roku 2024 PP wyda niemal 2 mld zł. „Rzeczpospolitej" udało się poznać część planów państwowej spółki. Jej cel to wypracowanie za pięć lat przychodu na poziomie 7,4 mld zł (ok. 1 mld zł więcej niż w 2018 r.) oraz poprawa rentowności sprzedaży. To spore wyzwanie w kontekście mocno kurczącego się rynku listów, który jest podstawową nogą biznesową Poczty Polskiej.