Reklama

CCC, LPP, Intersport, czyli koronawirus w giełdowych komunikatach

45 proc. przychodów obuwniczego giganta pochodzi w tym miesiącu z e-commerce. LPP przypuszcza, że państw zamykających galerie handlowe będzie przybywać. Wpływu działań prewencyjnych na wyniki na razie nie kwantyfikują.

Publikacja: 16.03.2020 09:20

CCC, LPP, Intersport, czyli koronawirus w giełdowych komunikatach

Foto: Bloomberg

Moment wydania rozporządzenia nakazującego obiektom o powierzchni przekraczającej 2 tys. m kw. wstrzymanie handlu tekstyliami, odzieżą czy obuwiem giełdowe spółki z WIG20 uznały za moment, gdy należy oficjalnie ustosunkować się w raportach bieżących do sytuacji wywołanej przez epidemię koronawirusa.

Ważny jest także zdrowy rozsądek.

W „Rzeczpospolitej” otworzyliśmy dostęp do treści dotyczących koronawirusa.

Czytaj więcej www.rp.pl/koronawirus

Stosowne komunikaty wydały m.in. wchodzące w skład WIG 20 obuwnicze CCC, a w niedzielę wieczorem także odzieżowe LPP. Zarządy firm podały, że wpływ sytuacji wywołanej przez koronawirusa na wyniki firm może być istotny, ale żadna nie potrafiła ocenić na ile.

„Zgodnie z aktualną na dzień 15 marca 2020 roku oceną, Emitent spodziewa się, iż skutki koronawirusa COVID-19 będą miały istotny wpływ, aczkolwiek niemożliwy do oszacowania na dzień sporządzenia niniejszego komunikatu, na przyszłe wyniki i działalność Grupy Kapitałowej LPP" – podała firma kierowana przez Marka Piechockiego.

Zdaniem LPP ryzyko po stronie łańcucha dostaw jest niskie. Jak pisze, dostawcy z Chin wznowili produkcję, tamtejsze porty, kolej i fabryki w pozostałych krajach azjatyckich funkcjonują w standardowym trybie, magazyny w Polsce, Rosji i Rumunii przyjmują towary i realizują wysyłki. W związku z tym, że dostawcy z Chin wznowili produkcję, chińskie porty i kolej oraz fabryki w pozostałych krajach azjatyckich funkcjonują w standardowym trybie. Magazyny w Polsce, Rosji i Rumunii przyjmują towary i realizują wysyłki. W związku z tym całość kolekcji Wiosna-Lato 2020 jest już w magazynach grupy bądź w drodze do nich.

Sprzedaż pod znakiem zapytania

Dużo wyższe jest natomiast ryzyko po stronie sprzedaży towarów. LPP określa je jako wysokie.

Reklama
Reklama

„W związku z decyzjami rządów Polski, Czech, Słowacji, Bułgarii, Kazachstanu, Litwy, Słowenii, Bośni i Hercegowiny o zamknięciu galerii handlowych, zarząd LPP był zmuszony zamknąć sklepy wszystkich marek w tych krajach. Realizowana jest jedynie sprzedaż sklepów internetowych" – podaje LPP. Lista państw, które mogą zamknąć galerie może się wydłużyć – sygnalizuje gdańska firma. Na przykład w Rumunii jak na razie czas pracy galerii został ograniczony.

W ubiegłym roku internet odpowiadał za około 12 proc. przychodów grupy i tutaj zarząd spodziewa się wzrostu, ale jego tempa nie podaje.

Wprowadzone ograniczenia w otwarciu placówek handlowych będą miały negatywny wpływ na wyniki finansowe Grupy.

„Zarząd LPP SA informuje, że w związku z dynamicznie zmieniającą się sytuacją, trudno na dzień publikacji raportu przewidzieć w ilu krajach działalności Emitenta zostaną jeszcze wprowadzone ograniczenia w funkcjonowaniu centrów handlowych i jak długo sklepy pozostaną nieczynne" - czytamy.

„Ewentualne nowe uwarunkowania, istotnie wpływające na generowane wyniki finansowej i sytuację gospodarczą Emitenta, zostaną zakomunikowane niezwłocznie w osobnych raportach bieżących" – zapowiada LPP.

CCC: e-commerce to 45 proc. przychodu

Podobnie, choć mniej szczegółowo brzmi komunikat CCC z piątkowego wieczora.

Reklama
Reklama

„Emitent nie jest w stanie na moment publikacji niniejszego raportu oszacować pełnych skutków pandemii koronawirusa na wyniki finansowe. W szczególności emitent wskazuje, iż wprowadzone ograniczenia w działaniu galerii handlowych, w których znajdują się salony CCC, będą miały z dużym prawdopodobieństwem negatywny wpływ na wyniki finansowe pierwszego kwartału" – napisała spółka kierowana przez Marcina Czyczerskiego.

Także CCC przypomina, że w 2019 r. e-commerce odpowiadało za 25 proc. obrotów grupy, ale też podało, że w marcu było to blisko 45 proc. Przy jakim wzroście przychodów z e-handlu wypracowano taki udział grupa nie podała.

Od dziś w Polsce nie działają nie tylko sklepy CCC w galeriach, ale wszystkie, także np. w parkach handlowych.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama