Mongolia na celowniku polskich firm

Kraj wielkiego stepu to szansa dla polskich eksporterów, zwłaszcza zdrowej żywności. Klienci cenią tam produkty spożywcze made in Poland.

Aktualizacja: 14.01.2021 06:07 Publikacja: 13.01.2021 21:00

Przed rokiem produkty polskiej firmy Sante trafiły na półki w sieci hipermarketów Emart w Mongolii

Przed rokiem produkty polskiej firmy Sante trafiły na półki w sieci hipermarketów Emart w Mongolii

Foto: materiały prasowe

Mongolia to kraj liczący niemal 3,5 mln mieszkańców. Prawie połowa z nich mieszka w Ułan Bator. W tym azjatyckim państwie działa blisko 94 tys. firm, aż 63 tys. w stolicy.

Rynek ten próbują penetrować firmy z Polski. Z danych GUS wynika, że nasz eksport do Mongolii miał w 2019 r. wartość 50,4 mln euro. Import zamknął się w kwocie 1,1 mln euro. Udział Mongolii w eksporcie towarowym Polski waha się na poziomie 0,02–0,03 proc. Import jest śladowy.

Pozostało 89% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Nowe prawo nie da szybko wiatraków
Biznes
Wojciech Mach, GFT Poland: Zmierzamy do hiperpersonalizacji
Biznes
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biznes
Spółki Azotów zacieśniają współpracę
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Biznes
Oligarchowie krytykują Kreml. Wojna zagraża ich biznesom
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje