Powstaje pierwszy Studencki Hub Innowacji

Czy połączenie medycyny, nowych technologii i biznesu jest możliwe? Jak wyjść poza swoją bańkę i zostać innowatorem?

Publikacja: 26.03.2021 17:00

Powstaje pierwszy Studencki Hub Innowacji

Foto: materiały prasowe

„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym w MedBiz Innovations

Na te pytania odpowiedź postanowili znaleźć studenci najlepszych warszawskich uczelni, zauważyli oni, że interdyscyplinarność może być kluczem do sukcesu zawodowego. Łączą rówieśników z różnych kierunków, aby wyrwać ich ze swojej "bańki" - jak mówią, każda specjalizacja może ograniczać studentów wyłącznie do swojego środowiska, w którym wszyscy mają podobne zainteresowania. Oni chcą to zmienić, wyjść ze swojej strefy komfortu i rozwijać przedsiębiorczość. Są pierwszym w studenckim hubem innowacji oraz akademią, dzięki której studenci mogą nabyć umiejętności miękkie oraz zagłębić się w docelowy rynek. Ich celem jest podkreślenie wizerunku Polski jako kraju wspierającego innowacje - dlatego ze swoją inicjatywą wychodzą już poza jej granice, a wspiera ich między innymi Parlament Europejski.

MedBiz Innovations na chwilę obecną realizuje aż 3 projekty - MedBiz Innovations Program, MedBiz Innovations Academy i Innovations Platform. MedBiz Innovations Program to program mentoringowy skierowany głównie do studentów medycyny, uczelni technicznych oraz biznesowych – ale również wszystkich kierunków pokrewnych. Jego celem jest wspieranie międzyobszarowych inicjatyw z pogranicza tych dziedzin, które mogą zrewolucjonizować nasze życie i usługi medyczne. Uczestnicy w czteroosobowych, interdyscyplinarnych zespołach mają za zadanie wymyślić i opisać innowacyjny produkt, proces czy usługę, łączącą medycynę, nowe technologie oraz biznes. 13 najlepszych zespołów dostaje wsparcie mentoringowe od czołowych przedstawicieli firm Medtech. Współpraca z profesjonalistami to możliwość na dogłębne poznanie procesu tworzenia innowacji i wdrażania ich na rynek. Rezultatem programu jest dopracowany pod każdym aspektem projekt - jego techniczne możliwości, sposób dystrybucji, biznesplan, oraz młodzi przedsiębiorcy, którzy są właściwie gotowi do samodzielnej ekspansji rynku.

Zespół MedBiz Innovations zachęca do zapoznania się ze szczegółami Medbiz Innovations Program na stronie internetowej lub Facebooku.

Zapisy do programu trwają od 20.03.2021 do 4.04.2021r.

To dopiero druga edycja MedBiz Innovations, a wspierają go już czołowi przedstawiciele polskiego sektora MedTech. Wśród partnerów znajdują się: Adamed, ALAB laboratoria, GeneMe, ProPLUS, Perlan Technologies, MEDmeetsTECH, Jutro Medical. Ponadto Narodowy Instytut Leków, Invento Capital, Women in Tech. Do patronów honorowych programu należy Parlament Europejski oraz czołowe polskie uczelnie - WUM, SGH, SGGW, UW, UJ, PW czy AGH. Inicjatywę doceniają także organizacje międzynarodowe takie jak ESN London. MedBiz Innovations działa również w Indiach przy współpracy z Athena School of Management w Bombaju, w Niderlandach wraz z Turing Students - Rotterdam, na Węgrzech wraz z AIESEC oraz w Wielkiej Brytanii i Ukrainie. Łączą społeczności nie tylko z Polski, wspólnymi siłami chcą zmieniać oblicze innowacji wśród studentów.

Współpraca międzysektorowa receptą na sukces

MedBiz Innovations jest stale otwarty na rozwój i współpracę. W tym roku studenci uruchamiają również MedBiz Innovations Platform, której celem jest wspieranie całorocznej współpracy między studentami, kołami naukowymi a biznesem na poziomie krajowym i międzynarodowym. Będzie to swego rodzaju strona e-commerce dla projektów studenckich, które zorientowane są na komercjalizację.

Oprócz tego z perspektywy przedsiębiorców platforma będzie pełniła pożyteczną funkcję w procesach HR czy R&D - w poszukiwaniu źródła potencjalnych pracowników, pomysłów czy projektów, które mogą zostać bezpośrednio wdrożone. Na platformie przedsiębiorstwa będą mogły zgłaszać zapotrzebowanie na dane technologie, dzięki czemu zespoły zajmą się opracowaniem konkretnego rozwiązania. Platforma umożliwi również zapewnienie narzędzia dla funduszy VC i potencjalnych inwestorów. Zyskają oni możliwość przeglądania projektów w jednym miejscu, aby następnie podejmować decyzje inwestycyjne. Platforma będzie stanowiła narzędzie transferujące wyniki prowadzonych badań naukowych lub prac rozwojowych do sfery gospodarczej i stworzy możliwość pozyskania funduszy zalążkowych.

W ramach programu rozwijana jest kolejna inicjatywa – MedBiz Innovations Academy. To samodzielna baza wiedzy opracowana przez organizatorów programu we współpracy z ekspertami merytorycznymi. Zaczynają od tematyki zakładania własnego startupu, wychodząc od artykułów takich jak "Dlaczego startupy nie startują?" oraz "Jak stworzyć teaser inwestycyjny?", chcą jednak rozszerzyć swoją działalność o wszelkie tematy ciekawe dla osób, które interesują się sektorem MedTech.

Dodatkowym źródłem wiedzy jest seria wywiadów z przedstawicielami tego sektora, która ma na celu dostarczenie studentom nie tylko informacji i rad na temat własnej działalności startupowej, ale także dodanie im pewności siebie. Na MedBiz Innovations Academy pojawili się już: Adam Janczewski - CEO Jutro Medical i laureat 30 under 30 Forbesa, Piotr Grzegorczyk - współzałożyciel Covid Genomics czy profesor Piotr Durka, wykładowca na Wydziale Fizyki UW oraz założyciel BrainTech. W planach są rozmowy z kolejnymi prelegentami - absolwentami różnych uczelni o szerokich zainteresowaniach.

Posłuchaj naszej audycji.

„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym w MedBiz Innovations

„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym w MedBiz Innovations

Na te pytania odpowiedź postanowili znaleźć studenci najlepszych warszawskich uczelni, zauważyli oni, że interdyscyplinarność może być kluczem do sukcesu zawodowego. Łączą rówieśników z różnych kierunków, aby wyrwać ich ze swojej "bańki" - jak mówią, każda specjalizacja może ograniczać studentów wyłącznie do swojego środowiska, w którym wszyscy mają podobne zainteresowania. Oni chcą to zmienić, wyjść ze swojej strefy komfortu i rozwijać przedsiębiorczość. Są pierwszym w studenckim hubem innowacji oraz akademią, dzięki której studenci mogą nabyć umiejętności miękkie oraz zagłębić się w docelowy rynek. Ich celem jest podkreślenie wizerunku Polski jako kraju wspierającego innowacje - dlatego ze swoją inicjatywą wychodzą już poza jej granice, a wspiera ich między innymi Parlament Europejski.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii