Przewodnik Michelina wraca po pandemii

Rok trwała przerwa w podróżach krytyków kulinarnych zatrudnionych przez Michelina. Teraz wracają do pracy i wkrótce poznamy jej efekty. Na razie tylko w Stanach Zjednoczonych.

Aktualizacja: 18.04.2021 15:15 Publikacja: 18.04.2021 12:06

Przewodnik Michelina wraca po pandemii

Foto: Bloomberg

Oceniający restaurację ruszyli w podróże na początku tego roku, a pierwsze nowe przewodniki zobaczymy już w nadchodzącym tygodniu. Zaczną od trzech miast w USA : Waszyngtonu, Chicago i Nowego Jorku. Potem przyjdzie czas na Kalifornię. Efektem ich pracy będą publikacje z ocenami. Tyle, że nie przewiduje się druku słynnych czerwonych książeczek. Wszystko jest online. I prawdopodobnie pandemia zmieniła to już na stałe.

Dotychczas Michelin publikował swoje przewodniki na jesieni. Tym razem jednak pandemia przesunęła datę, bo restauracje w USA otwierały się powoli. —Zdecydowaliśmy się dać naszym inspektorom więcej czasu. I w ocenach jesteśmy bardzo życzliwi. A prawdę mówiąc niektóre z restauracji podczas pandemii dokonało prawdziwych cudów i efekty są znacznie powyżej tego, czego wcześniej oczekiwaliśmy. To bardzo pozytywny trend — mówi Gwendal Poullennec, dyrektor działu przewodników Michelina. Ujawnił również, że inspektorzy już teraz są pod wrażeniem staranności, z jaką przykładają się kucharze i jak dbają o jakość oraz wszystkie pozostałe detale. I jak bardzo zaskoczeni są faktem, że w czasie pandemii powstało tak wiele nowych placówek. — Jeśli chodzi o Stany Zjednoczone, to jestem wielkim optymistą — mówił Gwendal Poullennec.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
NIK wykryła potężne nieprawidłowości w Poczcie Polskiej. Sprawa trafi do prokuratury i CBA
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Małe firmy w Polsce zmagają się z rosnącymi kosztami
Materiał Partnera
Kluczowe elementy przy tworzeniu ROP
Biznes
Nasze plany dotyczące 100 mln zł przychodów są realne
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Biznes
Kuba musi przywyknąć do ciemności
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje