Przewodnik Michelina wraca po pandemii

Rok trwała przerwa w podróżach krytyków kulinarnych zatrudnionych przez Michelina. Teraz wracają do pracy i wkrótce poznamy jej efekty. Na razie tylko w Stanach Zjednoczonych.

Aktualizacja: 18.04.2021 15:15 Publikacja: 18.04.2021 12:06

Przewodnik Michelina wraca po pandemii

Foto: Bloomberg

Oceniający restaurację ruszyli w podróże na początku tego roku, a pierwsze nowe przewodniki zobaczymy już w nadchodzącym tygodniu. Zaczną od trzech miast w USA : Waszyngtonu, Chicago i Nowego Jorku. Potem przyjdzie czas na Kalifornię. Efektem ich pracy będą publikacje z ocenami. Tyle, że nie przewiduje się druku słynnych czerwonych książeczek. Wszystko jest online. I prawdopodobnie pandemia zmieniła to już na stałe.

Dotychczas Michelin publikował swoje przewodniki na jesieni. Tym razem jednak pandemia przesunęła datę, bo restauracje w USA otwierały się powoli. —Zdecydowaliśmy się dać naszym inspektorom więcej czasu. I w ocenach jesteśmy bardzo życzliwi. A prawdę mówiąc niektóre z restauracji podczas pandemii dokonało prawdziwych cudów i efekty są znacznie powyżej tego, czego wcześniej oczekiwaliśmy. To bardzo pozytywny trend — mówi Gwendal Poullennec, dyrektor działu przewodników Michelina. Ujawnił również, że inspektorzy już teraz są pod wrażeniem staranności, z jaką przykładają się kucharze i jak dbają o jakość oraz wszystkie pozostałe detale. I jak bardzo zaskoczeni są faktem, że w czasie pandemii powstało tak wiele nowych placówek. — Jeśli chodzi o Stany Zjednoczone, to jestem wielkim optymistą — mówił Gwendal Poullennec.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Biznes
Chiński rywal ChatGPT zaatakowany. Potężny cios hakerów w DeepSeek
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Biznes
Janusz Palikot wyszedł z aresztu. Uzbierał 2 mln zł, ma kilkaset milionów długu
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski startup ElevenLabs podbija USA
Biznes
Wykuwa się kolejny pancerny gigant w Europie
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Biznes
Awantura o pizzę z ananasem. Nowa cena, to 100 funtów
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku