Tekst powstał we Współpracy z IAB Polska
Ponad 70 prelegentów oraz trzy dni pełnych emocji prelekcji i dyskusji na temat tego, jak będzie wyglądał postpandemiczny świat w odniesieniu do relacji z konsumentami, modeli biznesowych i reklamowych, zjawisk czy trendów – oto bilans Forum IAB 2021. Tegoroczna edycja tej najbardziej inspirującej konferencji marketingowej w Polsce odbyła się w dniach 8–10 czerwca.
– Pandemia niewątpliwie przeorganizowała znany nam porządek. Zmianom uległo życie prywatne, zawodowe i relacje społeczne. Adaptacja i elastyczność stają się kluczowymi umiejętnościami. Forum IAB nie mogło nie dotknąć tych wszystkich zjawisk i nie postawić pytania: „OdNowa. Redefinicja czy reset?" – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.
Spośród 140 zgłoszeń Rada Programowa Forum IAB wyłoniła te o najwyższym poziomem merytorycznym. W efekcie eksperci marketingu, nauki i biznesu podzielili się praktycznymi rozwiązaniami i doświadczeniami oraz zaprezentowali najnowocześniejsze marketingowe rozwiązania i trendy związane ze zmianami w branży marketingowej pod wpływem pandemii.
Daniel Knapp, główny ekonomista związany z IAB Europe, w sesji otwierającej opowiedział, jak będzie wyglądała reklama online po pandemii Covid-19. Akcentował rosnący związek reklamy internetowej i platform e-commerce. Podał prognozy, zgodnie z którymi europejski rynek e-commerce w br. osiągnie wartość 1 bln euro, napędzając wydatki na reklamę w sieci.