Redefinicja czy reset – rynek reklamy cyfrowej w poszukiwaniu odpowiedzi

„OdNowa. Redefinicja czy reset?" – pod tym hasłem odbyła się tegoroczna edycja Forum IAB. Eksperci dyskutowali o jej przyszłości.

Publikacja: 14.06.2021 09:00

Tekst powstał we Współpracy z IAB Polska

Ponad 70 prelegentów oraz trzy dni pełnych emocji prelekcji i dyskusji na temat tego, jak będzie wyglądał postpandemiczny świat w odniesieniu do relacji z konsumentami, modeli biznesowych i reklamowych, zjawisk czy trendów – oto bilans Forum IAB 2021. Tegoroczna edycja tej najbardziej inspirującej konferencji marketingowej w Polsce odbyła się w dniach 8–10 czerwca.

– Pandemia niewątpliwie przeorganizowała znany nam porządek. Zmianom uległo życie prywatne, zawodowe i relacje społeczne. Adaptacja i elastyczność stają się kluczowymi umiejętnościami. Forum IAB nie mogło nie dotknąć tych wszystkich zjawisk i nie postawić pytania: „OdNowa. Redefinicja czy reset?" – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

Spośród 140 zgłoszeń Rada Programowa Forum IAB wyłoniła te o najwyższym poziomem merytorycznym. W efekcie eksperci marketingu, nauki i biznesu podzielili się praktycznymi rozwiązaniami i doświadczeniami oraz zaprezentowali najnowocześniejsze marketingowe rozwiązania i trendy związane ze zmianami w branży marketingowej pod wpływem pandemii.

Daniel Knapp, główny ekonomista związany z IAB Europe, w sesji otwierającej opowiedział, jak będzie wyglądała reklama online po pandemii Covid-19. Akcentował rosnący związek reklamy internetowej i platform e-commerce. Podał prognozy, zgodnie z którymi europejski rynek e-commerce w br. osiągnie wartość 1 bln euro, napędzając wydatki na reklamę w sieci.

Z prezentacji Olgi Korolec z Ringier Axel Springer Polska wynikało, że świat marketingu czuje się odpowiedzialny za nadmierny konsumpcjonizm i jego skutki dla globu. – Szukajmy takiego wzrostu, który przełoży się na wyższą jakość życia przy jednoczesnym poszanowaniu ograniczeń naszej planety – postulowała Korolec.

A jest co zmieniać. 47 proc. internautów w Polsce neguje zmiany klimatyczne, a ponad 50 proc. uważa życie ekologiczne za trudne i drogie.

Branża chce się zmierzyć z problemem równości w miejscu pracy. Pokazano wyniki badania #PoStronieKobiet mówiące, iż 58 proc. kobiet z branży marketingowej sądzi, że w tym świecie bardziej liczy się opinia mężczyzn.

Na Forum ekspertek nie zabrakło. Maja Kłobuszewska i Małgorzata Ambrożewicz (Kantar) szukały nowej definicji pokolenia baby boomers. Adrianna Kubik z They.pl dzieliła się prognozami dla rynku SVoD. W br. ma liczyć 2,2 mld subskrybentów i być warty 228 mld dol.

Wiadomo też już, jaka jest skala problemu wyłączenia tzw. third party cookies. Badanie Adform i Donata dowodzi, że 78 proc. marketerów nie ma rozwiązania lub strategii po ich wygaśnięciu.

Tekst powstał we Współpracy z IAB Polska

Ponad 70 prelegentów oraz trzy dni pełnych emocji prelekcji i dyskusji na temat tego, jak będzie wyglądał postpandemiczny świat w odniesieniu do relacji z konsumentami, modeli biznesowych i reklamowych, zjawisk czy trendów – oto bilans Forum IAB 2021. Tegoroczna edycja tej najbardziej inspirującej konferencji marketingowej w Polsce odbyła się w dniach 8–10 czerwca.

Pozostało 85% artykułu
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii