Marki godne zaufania Polaków

Jak ubezpieczenia to PZU, jak bank to PKO BP, a jak sieć komórkowa to Era – uznali uczestnicy polskiej edycji badania European Trusted Brands 2008

Publikacja: 29.03.2008 05:36

Krajowe marki wygrały w 12 spośród 30 kategorii w najnowszej polskiej edycji plebiscytu na najbardziej godne zaufania marki w Europie. W sondażu, który od 2001 r. organizuje magazyn „Reader’s Digest”, uczestniczyło w całej Europie ponad 23 tys. osób, w tym ponad 1000 Polaków.

W polskim badaniu (europejskie wyniki jeszcze nie są dostępne) najwięcej głosów zebrała marka Nestle. Wygrała wprawdzie w dość wąskiej kategorii płatki śniadaniowe, ale za to jako markę najbardziej godną zaufania oceniło ją aż 93 proc. z ponad 1000 uczestników. Kolejne miejsca przypadły markom Visa i Nokia, które ponownie zwyciężyły w kategoriach karta płatnicza i telefon komórkowy.

W pierwszej dziesiątce marek uznanych przez Polaków za najbardziej godne zaufania wśród polskich brandów najwięcej głosów zdobył Olej Kujawski, zwycięzca nowej kategorii oleje jadalne. Wybrało go 67 proc. uczestników sondażu.

55 proc. Polaków darzy zaufaniem markę PZU, najlepiej ocenianą krajową markę finansową

Jak potwierdza najnowszy sondaż, krajowe marki mają silną pozycję na rynku usług. Ponad połowa uczestników badania głosowała na PZU, uznając ją po raz kolejny za najbardziej godną zaufania wśród firm ubezpieczeniowych. Co drugi wybrał TVN, zwycięzcę (już kolejny raz) w kategorii stacja telewizyjna. Prawie połowa uczestników sondaży uznała Orbis Travel za najbardziej godną zaufania markę wśród biur podróży, PKN Orlen zaś – za najlepszą wśród stacji benzynowych.

Neostrada TP wygrała w kategorii Internet. Po raz kolejny okazało się też, że wśród banków Polacy najbardziej ufają PKO BP.

Za najbardziej godnego zaufania operatora sieci komórkowej uznali Erę GSM. Wyprzedziła ona ubiegłorocznego zwycięzcę – globalną markę Orange. Zmian było więcej. Na przykłąd w kategorii komputery osobiste wygrała Toshiba (przed rokiem IBM).

Krajowe marki wygrały w 12 spośród 30 kategorii w najnowszej polskiej edycji plebiscytu na najbardziej godne zaufania marki w Europie. W sondażu, który od 2001 r. organizuje magazyn „Reader’s Digest”, uczestniczyło w całej Europie ponad 23 tys. osób, w tym ponad 1000 Polaków.

W polskim badaniu (europejskie wyniki jeszcze nie są dostępne) najwięcej głosów zebrała marka Nestle. Wygrała wprawdzie w dość wąskiej kategorii płatki śniadaniowe, ale za to jako markę najbardziej godną zaufania oceniło ją aż 93 proc. z ponad 1000 uczestników. Kolejne miejsca przypadły markom Visa i Nokia, które ponownie zwyciężyły w kategoriach karta płatnicza i telefon komórkowy.

Biznes
Portugalia rezygnuje z amerykańskich F35. Stawia na europejskie myśliwce
Biznes
Huawei o aferze w Parlamencie Europejskim. Jest pierwsze nazwisko
Biznes
Ulubiony oligarcha Kremla pozostanie na liście sankcyjnej UE. Oto kto z niej zniknie
Biznes
Krok w stronę produkcji amunicji 155 mm w Polsce. Będzie linia do elaboracji
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Biznes
Nowy komunikat Poczty Polskiej: „Początek końca”. Powoli zaczną znikać ze skrzynek
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń