W 2007 r. wpływy z biletów kinowych w Ameryce wyniosły, według organizacji Motion Picture Association of America, 9,6 mld dol. Na gry wideo na komputery PC i na konsole Amerykanie wydali wtedy niewiele mniej, bo 9,5 mld dol. – wyliczyło stowarzyszenie Entertainment Software Association. Przyszłe lata przyniosą w USA dalszy wzrost wydatków na gry wideo i spowodują zwiększenie przychodów całego sektora. Według firmy IBIS World wpływy ze sprzedaży gier, konsol, dodatków i opłat online wyniosą w tym roku 38,9 mld dol., a w 2013 roku urosną już do 63,2 mld dol.
Jak wyliczył eMarketer, wpływy ze sprzedaży gier wideo i koniecznych do ich użytkowania konsol (bez gier na komputery PC) w tym roku sięgną 17,9 mld dol., co oznacza, że będą o 13,3 proc. wyższe niż rok wcześniej. Będą rosły w dwucyfrowym tempie i w 2012 r. dojdą do 21 mld dol.
W najnowszym raporcie o rynku mediów i rozrywki globalnemu rynkowi gier przyjrzała się też firma PricewaterhouseCoopers. Jej zdaniem tegoroczny wzrost branży będzie następstwem ubiegłorocznego, kiedy rynek gier odnotował aż 27,3-proc. skok wartości w związku z debiutami gier na konsole nowej generacji: Xbox 360 Microsoft, Wii Nintendo i PlayStation 3 Sony.
Większe zainteresowanie grami to większe wpływy z reklam zamieszczanych w grach. W tym roku eMarketer spodziewa się w USA wpływów z reklam we wszystkich rodzajach gier na poziomie 665 mln dol.