— Zgłosiliśmy swój akces do przetargu na kupno części przedsiębiorstwa Chrysler, produkującej słynny samochód sportowy Viper. Z nadzieją na sukces oczekujemy pomyślnego finału tych rozmów — mówi Tomasz Tyliński, prezes AutoGroup SA. Poznańska spółka AutoGroup o fabrykę Vipera konkuruje m.in. z amerykańską spółką Devon Motors, założoną przez szefa produkującej mrożone pieczywo czosnkowe firmy ze stanu Michigan. Nieoficjalnie mówi się, że wartość odsprzedaży zakładu produkcyjnego to kilka milonów dolarów.
Niezależnie od tego projektu, AutoGroup jest właścicielem brytyjskiej firmy Stealth Cars Ltd., produkującej supersportowe bolidy. W tej chwili trwają prace nad nowym modele tej marki - Stealth B7. Część podzespołów do niego, zwłaszcza karbonowe elementy nadwozia, ma powstawać w Polsce. Pierwszy gotowy wóz ma być pokazany w drugiej połowie tego roku. Ceny aktualnie produkowanego modelu (B6) zaczynają się od 150 tys. funtów.
We wtorek w Warszawie AutoGroup poinformowało, że w 2010 r. planuje debiut na warszawskiej giełdzie i jednocześnie na alternatywnym rynku londyńskim AIM. Wejście na giełdę wiązać będzie się z emisją nowych akcji. W spółce AutoGroup od końca maja 37,5 proc. akcji należy do notowanej na NewConnect spółki Veno. Tyle samo akcji należy do spółki inwestycyjnej Blumerang (akcjonariusz m.in. notowanej na NewConnect spółki T2 Investment), a 25 proc. do Brytyjczyka Terry'ego Pudwella (kierowcy wyścigowego, do niedawna właściciela Stealth Cars).