Chińskie kłopoty Toyoty

Guanzhou Toyota Motor Co. i Tianjin FAW Toyota Motor - chińskie joint- venture Toyota Motor Corp. poinformowały wczoraj o konieczności wycofania z rynku prawie 700 tysięcy aut

Aktualizacja: 25.08.2009 03:14 Publikacja: 24.08.2009 14:15

Chińskie kłopoty Toyoty

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Powodem jest wyciek smaru w mechanizmie otwierającym okno po stronie kierowcy.

To największa w Chinach akcja wycofania z rynku pojazdów odkąd w roku 2004 władze nałożyły na producentów obowiązek informowania o defektach w sprzedanych autach.

Wada fabryczna dotyczy modeli camry, yarisów.viosów i corolli. W skrajnym przypadku wyciek smaru może nawet doprowadzić do stopienia się wewnętrznej części drzwi i zapalenie się pojazdu.

To oznacza,że tylko w tym roku japoński koncern ujawnił usterki w ponad milionie pojazdów wyprodukowanych w latach 2006-2008. Przy tym Toyota nie jest rekordzistą w liczbie jednorazowo wycofywanych aut.

Jak na razie największą wpadkę zaliczył Ford,który przyznał się w 2007 roku ,że wyprodukował auta z zacinającym się tempomatem,którego blokada mogła doprowadzić do zapalenia się auta i wycofał z rynku w celu wymiany feralnego komponentu aż 3,6 mln pojazdów.Wcześniej z tego samego powodu Ford zmuszony był do wymiany wadliwych tempomatów w 7 mln pojazdów.

W autach słynnej z przykładania ogromnej wagi do jakości Toyoty liczba defektów zaczęła rosnąć wówczas, gdy japoński koncern za wszelką cenę starał się prześcignąć lidera rynku General Motors w liczbie produkowanych aut. Najwięcej wad fabrycznych wykryto w modelach wyprodukowanych w roku 2006. Pech nie ominął nawet tak prestiżowych marek koncernu jak Lexus (w styczniu 2009 wycofanie 400 tys.), czy priusów.

Amerykańscy właściciele tego najpopularniejszego hybrydowego pojazdu na świecie wyprodukowanych w 2006 roku do dzisiaj procesują się z Toyotą o zwrot kosztów wymiany żarówek (300-1800 dol.) do przednich reflektorów,które bardzo szybko się przepalają.

Ubiegły rok finansowy japoński koncern zakończył stratą w wysokości 4,4 mld dolarów.

Powodem jest wyciek smaru w mechanizmie otwierającym okno po stronie kierowcy.

To największa w Chinach akcja wycofania z rynku pojazdów odkąd w roku 2004 władze nałożyły na producentów obowiązek informowania o defektach w sprzedanych autach.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Biznes
W „Rzeczpospolitej” kompendium wiedzy o przetargach publicznych
Biznes
Nowy skandal w Brukseli. Posłowie mieli brać łapówki od lobbystów chińskiej firmy
Biznes
Niemal miliard złotych z budżetu trafiło na konto Poczty Polskiej
Biznes
UE uderza cłami odwetowymi w USA. Tusk spotyka się w Turcji z Erdoganem
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes
Przez brak cyfrowego koordynatora Polska traci wpływ na unijne decyzje
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń