Listonosze z rodzinami chcą dobrze zarobić na wyborach

Mimo wcześniejszych obaw związków zawodowych o bezpieczeństwo pracowników Poczty Polskiej (PP) podczas dostarczania pakietów do głosowania i brak wystarczającej liczby listonoszy do skutecznego przeprowadzenia wyborów korespondencyjnych, wielu pocztowców rwie się do tego zadania. Zachętą mają być pieniądze.

Aktualizacja: 27.04.2020 14:48 Publikacja: 27.04.2020 13:51

Listonosze z rodzinami chcą dobrze zarobić na wyborach

Foto: Fotorzepa/ Michał Walczak

Oficjalnie PP nie podała jeszcze, ile zapłaci za roznoszenie kart do skrzynek wyborców, ale nieoficjalnie mówi się o 1,5 zł od koperty. Na jednym z forów internetowych listonosze już kalkulują jak dobrze będzie można przy tej okazji zarobić. "Na rejonach mamy minimum 1000 punktów doręczeń. Można sobie przeliczyć, ile dodatkowo się zarobi w 2-3 dni" - czytamy.

Dla wielu 1,5 tys. zł to połowa miesięcznej pensji. Ponieważ doręczanie pakietów wyborczych ma odbywać się w dwuosobowych zespołach nie wiadomo jednak, czy obie osoby miałyby otrzymywać po 1,5 zł za kopertę, czy też byłaby to kwota do podziału. Listonosze na forach liczą, że to stawka dla osoby i już sugerują, że do dwuosobowych zespołów mogliby włączać członków rodziny. "W pierwszej kolejności do zespołów dobieramy pracowników pocztowych, w następnej kolejności dorosłe dzieci pracowników lub małżonków. Szansa na dodatkowe wynagrodzenie" - podaje facebookowe konto Listonosze Polska. I wskazuje, że informacje tej treści rozsyłane są przez naczelników placówek pocztowych.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Zełenski spotka się z Putinem. Chiny i USA na drodze do porozumienia?
Biznes
Wyszukiwarka Google już nie taka popularna. Co zrobi gigant?
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem