Zmienia się punkt ciężkości

Przed nami dużo pracy i jesteśmy na to gotowi – mówi Marta Soluch, członek zarządu Fundacji Orlen.

Publikacja: 29.04.2020 09:00

Zmienia się punkt ciężkości

Foto: materiały prasowe

Czy w okresie rozprzestrzeniającej się w Polsce i na świecie pandemii koronawirusa społeczna odpowiedzialność biznesu nabiera większego znaczenia, niż miało to miejsce wcześniej?

Mam odczucie, że nie tyle nabiera nowego znaczenia, ile w przypadku dojrzałych organizacji, które społeczną odpowiedzialność biznesu mają wpisaną w DNA, zmienia punkt ciężkości. Takie podmioty szybko reagują na zmiany i wprowadzają takie modyfikacje w swych planach, by wsparcie szło tam, gdzie w danym momencie jest najważniejsze. Sytuacja skrajna, taka z jaką mamy do czynienia obecnie, może z kolei skłonić organizacje, które do tej pory nie pochylały się nad tym problemem, do zajęcia się nim, i  w tym kontekście społeczna odpowiedzialność biznesu może nabrać większego znaczenia, bo więcej podmiotów będzie ją mieć w orbicie zainteresowań.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Biznes
Kolejny koncern zbrojeniowy z Unii będzie produkował na Ukrainie
Biznes
Gdzie wyrzucić woreczek po ryżu? Wiele osób popełnia ten sam błąd
Biznes
Trump pozbywa się papierowych słomek. To (częściowo) dobra decyzja, mówią ekolodzy
Biznes
TikTok powraca do sklepów z aplikacjami Apple i Google w USA
Biznes
Kto dostarczy okręty dla Polski, nowe cła USA i zmiany w programie mieszkaniowym