Kopex: kontrakt w RPA

Kopex Waratah australijska spółka z Grupy Kopex sprzedała w sierpniu pierwszy Waracar - shuttle car – kołowy wóz do załadunku i transportu urobku z napędem elektrycznym do kopalni w Republice Południowej Afryki

Publikacja: 02.09.2010 17:08

Jeden taki wóz jest wart ponad 3 mln zł. W produkcji jest siedem siedem Waracars, które będą dostarczone do australijskich kopalń w Queensland i Wollongong. Cena jednego Waracars w zależności od modelu waha się od 1,1 do 1,4 mln AUD (1 AUD = 2,8 PLN wg kursu NBP).

– Sprzedaż pierwszego Waracar do RPA oraz zamówienia na kolejne do kopalń w Australii jest pierwszym sukcesem Kopex Waratah po przejęciu australijskiej spółki w ubiegłym roku - mówi Marian Kostempski, prezes Kopekesu. – Finalizujemy następne kontrakty. W tej chwili Kopex Waratah posiada 11 wiążących zamówień na Waracars z terminem realizacji do maja 2011 r.

W kopalniach w RPA pracuje obecnie 600- 700 wozów shuttle car. Pomimo dominacji Joy Mining Machinery, Kopex Waratah został zaproszony do wszystkich głównych przetargów na wozy shuttle car w RPA, w tym organizowanych przez głównych producentów węgla, takich jak BHP Billiton, Xstrata oraz Sasol.

– Celem jaki sobie stawiamy jest opanowanie 20 proc. rynku wozów shuttle car w RPA, będącego drugim co do wielkości, po USA rynkiem tych maszyn na świecie - mówi Marian Kostempski.

Grupa Kopex kupiła spółkę Waratah Engineering w październiku ubiegłego roku. Natychmiast po przejęciu przystąpiono do restrukturyzacji i uruchomienia produkcji.

– Widzimy duże korzyści płynące z efektu synergii pomiędzy australijską spółką Kopex Waratah oraz spółkami z Grupy Kopex w RPA - mówi Marian Kostempski.

– Analizujemy możliwości produkcji Waracars w RPA, głównie pod kątem budowy gotowych nadwozi oraz organizacji zaplecza serwisowego dla rynku południowej Afryki - dodaje.

System filarowo-komorowym to alternatywny system w stosunku do technologii zmechanizowanych ścian wydobywczych, wykorzystujący kombajny typu Continuous Miner oraz cały szereg urządzeń pomocniczych: kołowe wozy załadunku i transportu urobku z napędem elektrycznym (shuttle car) oraz samobieżne, gąsienicowe obudowy podporowe (breaking line support).

Spółką Kopex Waratah kieruje Christoph Schroeder, który jest także dyrektorem zarządzającym w Kopex+ Genwest, obecnie Kopex Africa , z RPA.

Jeden taki wóz jest wart ponad 3 mln zł. W produkcji jest siedem siedem Waracars, które będą dostarczone do australijskich kopalń w Queensland i Wollongong. Cena jednego Waracars w zależności od modelu waha się od 1,1 do 1,4 mln AUD (1 AUD = 2,8 PLN wg kursu NBP).

– Sprzedaż pierwszego Waracar do RPA oraz zamówienia na kolejne do kopalń w Australii jest pierwszym sukcesem Kopex Waratah po przejęciu australijskiej spółki w ubiegłym roku - mówi Marian Kostempski, prezes Kopekesu. – Finalizujemy następne kontrakty. W tej chwili Kopex Waratah posiada 11 wiążących zamówień na Waracars z terminem realizacji do maja 2011 r.

Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne