Według danych firmy Nielsen w ciągu ostatniego roku sprzedaż kawy w ujęciu wartościowym wzrosła o 8,9 proc. Jednocześnie w ujęciu ilościowym wzrost wyniósł tylko 0,6 proc. co potwierdza, że większą popularnością cieszy się kawa droższa.
Wartość sprzedaży kawy mielonej i ziarnistej stanowi obecnie ponad połowę rynku (52,4%), a do jej parzenia wykorzystujemy coraz lepszy sprzęt. Z danych sklepu internetowego redcoon.pl wynika, że największą popularnością w kategoriach ekspresów do kawy cieszą się ekspresy ciśnieniowe z młynkiem. W porównaniu do ubiegłego roku ich sprzedaż wzrosła 60 proc.
- Mogłoby się wydawać, że ze względu na swoją niemałą cenę ekspresy tego typu powinny raczej trafiać do biur czy kawiarni. Obserwujemy jednak, że kupują je osoby prywatne, prawdziwi kawowi koneserzy, których jak widać jest w Polsce coraz więcej – mówi Paulina Pilecka-Domin z redcoon.pl.
Mniejszą, choć porównywalną popularnością cieszą się ekspresy na kapsułki i saszetki. W tej kategorii nastąpił wzrost w sprzedaży o 38 proc. Zaletą takich ekspresów jest niewątpliwie cena, choć należy pamiętać, że kapsułki i saszetki do ich eksploatacji nie należą do najtańszych. Ponadto nie dają takich możliwości przygotowania kawy, jak ekspresy ciśnieniowe.
-Popularność tego typu ekspresów wynika z zachowania korzystnej proporcji ceny do jakości. Co prawda ich eksploatacja może być sumarycznie droższa, ale jest to dobry produkt dla początkujących smakoszy kawy – dodaje Paulina Pilecka-Domin.