Właścicielem domu wydawniczego Świat Książki był koncern medialny DirectGroup Bertelsmann. Firmy podały, że na transakcję już zgodził się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Weltbild Polska i Świat Książki mają łącznie 800 tys. stałych klientów. Dysponujemy 45 księgarniami, w których będą dostępne również artykuły użytkowe – wyjaśnia Gunther Gerlach, prezes Weltbild Polska.
Obydwie firmy mocno działały także w handlu internetowym – Weltbild podaje, że posiada około 1 miliona stałych użytkowników miesięcznie i jest trzecim co do wielkości sprzedawcą książek przez Internet w Polsce. Świat Książki znany był głównie jako wydawnictwo, natomiast oferta e-sklepu Weltbild to także filmy, muzyka, akcesoria ogrodowe czy zabawki.
113,4 mln zł wyniosły przychody Świata Książki w 2009 roku
Weltbild Polska jest w 100 proc. firmą córką niemieckiej grupy Weltbild z siedzibą w Augsburgu (została założona w 1948 r., a w roku obrotowym 2009/2010 miała 1,6 mld euro obrotu na poziomie nieskonsolidowanym).
Po przejęciu spółki Świat Książki, Weltbild Polska przewiduje uzyskanie rocznego obrotu na poziomie 60 milionów euro. W 2009 r. (ostatnie dostępne dane) Świat Książki miał 2,67 mln zł zysku netto. Jego przychody spadły do 113,44 mln zł wobec 129 mln zł rok wcześniej. Pod tym względem firma zajęła szóste miejsce wśród wydawnictw książkowych w Polsce. Liderem rynku były Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (202,7 mln zł).