Rekordowa sprzedaż Nissana

Duży popyt na auta tej japońskiej marki sprawił, że rok obrotowy firma zakończyła z wyższym zyskiem netto niż rok wcześniej

Publikacja: 12.05.2011 11:56

Rekordowa sprzedaż Nissana

Foto: Bloomberg

W roku obrotowym, który zakończył się 31 marca Nissan zarobił na czysto 319,2 mld jenów (3,7 mld dol.). Ro wcześniej firma wypracowała 42 mld jenów zysku netto.

Globalna sprzedaż aut koncernu wzrosła o 19 proc. do 4,2 mln sztuk, co podniosło przychody firmy o 17 proc. do 8,8 bln jenów.

Tak dobrą sprzedaż Nissan zawdzięcza zapewne wprowadzeniu na rynek dziesięciu nowych modeli samochodów.

Największy wzrost popytu na auta tej marki odnotowano w Chinach, gdzie sprzedaż wzrosła o 36 proc. w  skali roku. W Europie wzrost wyniósł 19 proc.,  a na rynku amerykańskim 17 proc. W Japonii sprzedaż spadła o 5 proc.

Władze Nissana twierdzą, że mimo przerw w produkcji spowodowanych trzęsieniem zimi i tsunami w Japonii, firma udowodniła swoją mocną pozycję na rynku.

Koncern zapowiedział, że do października uda mu się przywrócić pełną moc produkcyjną w swoich fabrykach.

- Straty wywołane trzęsieniem ziemi są mniejsze po stronie Nissana, którego jedynie połowa produkcji w przeciwieństwie do Toyoty odbywa się w Japonii – mówi Tadashi Usui, analityk Moody's K.K. z Tokio.

Nissan podobnie jak Toyota i Honda nie podął prognoz finansowych na kolejny rok obrotowy, tłumacząc decyzję niepewną sytuacją w Japonii po kataklizmie.

W roku obrotowym, który zakończył się 31 marca Nissan zarobił na czysto 319,2 mld jenów (3,7 mld dol.). Ro wcześniej firma wypracowała 42 mld jenów zysku netto.

Globalna sprzedaż aut koncernu wzrosła o 19 proc. do 4,2 mln sztuk, co podniosło przychody firmy o 17 proc. do 8,8 bln jenów.

Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy
Biznes
Zełenski i Trump rozmawiają o zakończeniu wojny. Czy Prezydent zawetuje ustawę o składce zdrowotnej?
Biznes
Karty flotowe jako narzędzie do szukania oszczędności
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Materiał Partnera
Chcesz skalować swój e-biznes? PM Showcase Day to wiedza i relacje, które naprawdę działają!