– W 2012 r. wzrost przychodów będzie większy, niż planowaliśmy wcześniej i na pewno przekroczy 5 proc. – mówi „Rz" Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex, czołowej firmy spożywczej w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2011 r. jej przychody sięgnęły 2,66 mld zł.
Właściciel Tymbarku i Lubelli podniósł prognozy (na początku roku zakładał wzrost o 5 proc.) po udanym pierwszym półroczu. Pawiński zapewnia, że firma zwiększała sprzedaż we wszystkich obszarach swojego biznesu. Maspex jest m.in. największym producentem soków oraz makaronów w Polsce.
– Rekordowe wyniki osiągnęła marka Tymbark. Doskonale sprzedają się też reaktywowane w tym roku napoje Life – mówi szef Maspeksu.
Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy udziały grupy w krajowym rynku markowych soków, nektarów i napojów po raz pierwszy od powstania firmy przekroczyły 48?proc.
Ten rok będzie udany też dla sprzedaży zagranicznej Maspeksu, głównie dla marek Tymbark i Kubuś oraz produktów instant. Firma nie wyklucza nawet, że wielkość sprzedaży zagranicznej będzie najwyższa w jej historii. Coraz lepiej za granicą sprzedaje się energetyk Tiger, który Maspex produkuje od końca 2010 r. na licencji udzielonej firmie przez Dariusza Michalczewskiego. Dziś napój trafia do Rumunii, Łotwy, Litwy, Estonii, Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz USA.